Bavorská automobilka predstavila ôsmu generáciu série 5, ktorá je po prvý raz aj s elektrickým pohonom. Zrejme si poviete načase, keďže BMW 5 patrí medzi najúspešnejšie biznis sedany na svete.
Novinka dostáva označenie BMW i5, aby bolo jasné, že ide o model s elektrickým pohonom. Napriek tomu sa mnohí pozastavujú, že tomuto sedanu niečo chýba.
Samozrejme, nie je to výbava, ani komfort, ani výkon. Viacero motoristov mierne zaskočil vzhľad elektromobilu, ktorý akoby z oka vypadol verzii so spaľovacím motorom.
Kto však povedal, že elektromobily musia vyzerať ako do reality prenesené makety zo sci-fi? BMW je toho názoru, že dobré vozidlo môže vyzerať rovnako, bez ohľadu na pohonné ústrojenstvo. Nie každému učarovali futuristické dizajny.
Pre portál Autoblog to potvrdil šéf dizajnu značky Domagoj Dukec. „Niektorí zákazníci nám hovoria: Áno, kúpil by som si elektrické auto, ale prečo nemôžete vyrobiť X3, ktoré je elektrické? Prečo musí elektrické auto vyzerať inak? Som ten istý človek, chcem rovnaké skúsenosti, mám rovnaký život a nechcem, aby bolo všetko úplne iné.“ Ak sa to zmení, potom je to iné, pretože to dáva zmysel pre každého“.
Takže toto je dôvod, prečo je BMW 5 rovnaké, ako BMW i5 s výnimkou niekoľkých emblémov špecifických pre pohonné jednotky, ozdobných prvkov a displejov v infotainmente.
Interiér nového BMW série 5 bude mať výrazne obmedzený počet tlačidiel a ovládacích prvkov. Dosiahlo sa to dôslednou digitalizáciou funkcií. Zobrazovací systém pozostáva z 12,3″ informačného displeja a 14,9″ ovládacieho displeja. Prepracovaný bol aj volant so sploštenou spodnou časťou a haptickou odozvou na ovládacích paneloch a voliacej páke na stredovej konzole. Zaujme voliteľný BMW Interaction Bar, podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou, ktorá siaha po celej šírke prístrojovej dosky až do výplní dverí a tiež obsahuje dotykové ovládacie panely.
BMW i5 je vybavené aktualizovanou technológiou BMW eDrive 5. generácie a prichádza na trh v dvoch verziách. BMW i5 M60 xDrive kombinuje výkon 442 kW (601 k) s typickým M výkonom a špecifickými dizajnovými prvkami. Dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave tvoria elektrický pohon všetkých kolies. Generovaný krútiaci moment systému je až 820 Nm, keď je aktivovaná funkcia M Sport Boost, alebo M Launch Control. To umožňuje BMW i5 M60 zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h. Kombinovaná spotreba energie (WLTP) je 20,6 – 18,2 kWh/100 km.
Druhá verzia je eDrive40. Jeho elektromotor poháňa zadné kolesá a generuje maximálny výkon 250 kW/340 k a maximálny krútiaci moment až 430 Nm s funkciou Sport Boost, alebo Launch Control. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 6,0 sekund, jeho maximálna rýchlosť je 193 km/h. Kombinovaná spotreba energie (WLTP) je 18,9 – 15,9 kWh/100 km.
Vysokonapäťová batéria je umiestnená v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj nová verzia adaptívnej rekuperácie a smart kombinácia tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru.
Aký je dozjazd? Podľa WLTP je to medzi 455 – 516 km v prípade modelu M60 xDrive. Kto siahne po BMW i5 eDrive40, môže počítať s dojazdom (WLTP) v rozsahu 497 – 582 km. To nie je všetko, pri využití funkcie Max Range je možné v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 % obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou niektorých funkcií zvyšujúcich komfort.
Uvedenie nového BMW radu 5 Sedan na trh sa začne v októbri 2023. Nová generácia bude ponúkaná s plne elektrickým pohonom na celom svete plus na niektorých trhoch aj s plug-in hybridnými systémami. Okrem elektrických verzií koncern ponúkne benzínové a naftové motory vrátane 48-voltovej mild hybridnej technológie.
Vyrábať sa budú podobne ako všetky predchádzajúce generácie, v závode BMW Group v Dingolfingu, kde sa tiež vyrábajú aj elektromotory a vysokonapäťové batérie pre BMW i5.