Reklama

BMW predáva toľko elektromobilov, čo Audi a Mercedes dokopy. Ako to?

Stanislav Vinc

Automobilky Audi, BMW a Mercedes-Benz sú na poli luxusných európskych značiek často vnímané ako rovnocenní súperi. Pokiaľ však ide o e-mobilitu, bavorská automobilka má v predajoch prekvapivý náskok.

Podľa oficiálnych súhrnov predajov všetkých troch značiek sa BMW podarilo celosvetovo predať o niečo viac elektromobilov než Audi a Mercedes-Benz dokopy.

Automobilka BMW v priebehu minulého roka distribuovala celosvetovo celkom 368 523 elektromobilov, čo predstavuje 12 % medziročný nárast predajov. Z hľadiska podielu tvorili elektromobily 16,7 % z celkovo 2 200 217 predaných vozidiel značky.

Obsah pokračuje pod reklamou

Mercedes-Benz oproti tomu minulý rok odovzdal len 185 059 kľúčov od vozidiel plne elektrickej série osobných áut EQ, čo predstavuje medziročný pokles predajov o 23 %. Tretí rival, Audi, predal v minulom roku celkovo 164 480 elektromobilov, teda o 7,8 % menej ako v roku 2023.

Ako možné vysvetlenie tohto náskoku BMW ponúkol portál Electrek, ktorý pripomína, že BMW uspelo aj v rebríčku celkovej spokojnosti zákazníkov s elektromobilmi, a to najmä s modelom BMW iX, ktorý sa umiestnil na prvom mieste medzi prémiovými batériou poháňanými vozidlami.

Majitelia elektromobilov od BMW si konkrétne najviac pochvaľovali úvodný vzdelávací program, tzv. BMW Genius, v rámci ktorého automobilka poskytuje novým majiteľom osobné poradenstvo, školenia a podporu, čo výrazne zvyšuje komfort a celkovú spokojnosť s ich novým vozidlom.

Pozrite si

BMW i4 Gran Coupe je elektromobil, za ktorým sa otočíte! Koľko prejde v zime?

Prieskum J.D. Power 2025 U.S. Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study ukázal, že väčšina frustrácie z elektromobility vychádza práve z nedostatku informácií, či už o nabíjaní, dojazde, alebo správe batérie. Majitelia, ktorí nemajú s elektromobilmi predchádzajúce skúsenosti a informácie nezískavali predtým sami, tak majú pri iných značkách napríklad problém porozumieť rozdielu medzi rôznymi typmi a výkonmi verejných nabíjačiek.

Popri vzdelávaní zákazníkov majitelia elektromobilov od BMW v diskusii taktiež uviedli aj ďalšie dôvody, prečo si pri výbere nového elektromobilu vybrali práve túto značku. Pre mnohých zohrala kľúčovú rolu typická „BMW jazdná dynamika“, ktorú si elektromobily značky dokázali zachovať aj napriek prechodu na elektrický pohon. Zaznievalo, že sa „jazdí ako BMW a vyzerá ako BMW“, čo pre tradičných zákazníkov značky predstavuje dôležitý pocit známosti a istoty.

Pre niektorých bola tiež dôležitá očakávaná zostatková hodnota vozidla, kde BMW podľa ich skúseností viedlo pred konkurenciou. Napokon, v kontraste s často kritizovanými dizajnovými rozhodnutiami iných výrobcov elektromobilov, BMW podľa mnohých jednoducho stavilo na evolúciu namiesto revolúcie a tak jeho elektromobily nepôsobia extravagantne, nasilu futuristicky a celkovo na rozdiel od konkurencie nevytŕčajú z dizajnového jazyka značky.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.