Po mesiacoch dohadov a najrôznejších odhalení sa bavorská automobilka konečne rozhodla oficiálne predstaviť svoje prvé plne elektrické SUV (BMW ho nazýva SAV), model iX3. To vychádza z modelu X3 pre 2020, no automobilka upravila detaily karosérie. Súčasne totiž s plne elektrickým pohonom bude k dispozícii aj klasická verzia X3, resp. plug-in hybridná verzia. Najväčším prekvapením je však batéria.
BMW iX3 bude patriť k stredne veľkým SUV, konkurentom mu bude práve Audi e-tron či Mercedes-Benz EQC. Aj preto je prekvapením, no nie tým pozitívnym, že novinka dostane (zatiaľ) iba 74 kWh batériu. Tá je oproti spomínaným konkurentom podstatne menšia čo sa týka kapacity, čo je určite škoda.
Na druhej strane sa chváli novou technológiou batériových článkov vysokonapäťovej batérie. Čo to presne znamená zatiaľ nie je známe. Plusom majú byť menšie rozmery o zhruba 20% a možnosti škálovania. To by mohlo znamenať, že časom prídu na trh aj iX3-ky s väčšou batériou. Škálovať však BMW vie aj pohonné jednotky či palubné nabíjačky, ktoré by mali zvládať až 22 kW.
Dojazd na jedno nabitie výrobca udáva na 440 km, cez WLTP cyklus. Reálne sa dočkáme dojazdu okolo 300-350 km. Spotreba na 100 km sa má pohybovať pod 20 kWh. To by ale znamenalo, že v batérii je kapacita tak na 370 km jazdy, nie 440 km.
Či je počas tejto trasy schopné vozidlo načerpať dostatok energie z rekuperácie je otázne a závisí od mnohých faktorov. Zatiaľ nie je známe akým výkonom bude možné nabíjať batériu. Predpokladá sa 150 kW, no výrobca to zatiaľ nepotvrdil.
O chod vpred (i vzad) sa stará elektromotor poháňajúci zatiaľ iba zadnú nápravu. Výkon má byť 286 koní pri 400 Nm. Či a kedy bude k dispozícii aj štvorkolka zatiaľ nie je známe.
BMW sa však chváli, že na výrobu nie sú používané žiadne vzácne kovy. Zároveň majú byť všetky komponenty na vozidlo vyrábané vo fabrikách BMW, čo znamená, že i batérie. Tie majú obsahovať lítium a kobalt výlučne od ťažobných spoločností a nie od tretích strán. Navyše inžinieri BMW dokázali znížiť potrebu kobaltu v batériách o dve tretiny.
Iným prekvapením je ale fakt, že iX3 bude vyrábať čínska spoločnosť Brillance, takže iX3 vo svete budú mať Made in China, resp. PRC. Či to platí aj pre európske iX3-ky nevieme. Nové BMW iX3 sa dostane na trh v priebehu budúceho roka. Cenu výrobca zatiaľ neprezradil. Rovnako nie sú zatiaľ známe ani bližšie špecifikácie vozidla.