Elektromobilita vo svojej čistej podobe má zdatnú ekologickú alternatívu. Tou je vodík. Keďže sa väčšinou používa na výrobu elektriny v palivových článkoch, aby následne rozkrútil elektromotory, aj vodíkové autá sú v podstate elektromobily, ale nie sú odkázané (len) na batérie.
Zaujímavým kompromisom sú vodíkové plug-in hybridy, ktoré dokážu čerpať elektrinu tak z vodíkových palivových článkov, ako aj z batérií nabíjaných zo siete. Takým je aj prototyp vodíkového BMW i8.
POZRITE SI: BMW i8 rozreže temnotu laserovým skalpelom
Súčasný model BMW i8 je poháňaný kombináciou elektrického a spaľovacieho motora, kým novinku poháňajú palivové články na vodík. Podľa portálu Geeky Gadgets má vodíková verzia BMW i8 karosériu z uhlíkových vlákien a rad úprav prináša lepšiu aerodynamiku.
Automobilka zatiaľ neodhalila žiadne podrobnosti o technickej špecifikácii, ani o výkone nového prototypu i8. V každom prípade však zrejme ide o výsledok zdieľania know-how s Toyotou, s ktorou BMW podpísalo dohodu o spolupráci na vodíkových pohonoch v januári tohto roku. Japonská automobilka už dodáva na trh vodíkovú Toyotu Mirai.
POZRITE SI: Toyota nasleduje Teslu Motors – uvoľní patenty na vodíkové autá
BMW chce pomocou tohto prototypu testovať technológie vodíkových palivových článkov a do roku 2020 plánuje ich zavedenie v sériovo vyrábaných vozidlách. Údajne chce automobilka po roku 2020 začať s útlmom spaľovacích motorov, ktoré majú postupne nahradiť elektrické a vodíkové pohony. Potrvá to síce ešte dlhé roky, ale v dlhodobom horizonte zrejme ropný priemysel stratí veľa zo svojej dnešnej lukratívnosti.
Zdroj: Geeky Gadgets