Reklama

BMW i8 Spyder: s vetrom vo vlasoch a batériou pod zadkom

Marek Šimunek

Iba minulý rok uviedla nemecká automobilka BMW koncept svojho hybridného športového vozidla BMW i8 a už je tu jeho upravená verzia pre milovníkov áut bez strechy. BMW i8 Spyder tak niekedy v budúcnosti umožní vašej ekologicky zmýšľajúcej hlave dodatočný vietor vo vlasoch.

BMW i8 Spyder

Nemecký inžinieri v Bavorsku radi prezentujú vyspelosť svojich technológií rôznymi konceptmi, ktoré sú viac alebo menej vzdialené produkčným verziám. Minulý rok tak svetlo sveta uzreli koncepty hybridných športových vozidiel BMW i3 a i8. Práve ten druhý menovaný bol asi podľa dizajnérov BMW málo štýlový a tak sa rozhodli odrezať mu strechu. Rok po uvedení prvých modelov sa tak svojho predstavenia dočkalo BMW i8 Spyder. Tak ako sa na poriadne BMW patrí, aj to najnovšie sa bude pýšiť inovatívnymi technológiami, extrémne nízkou hmotnosťou, veľkým dojazdom a samozrejme aj jazdnými charakteristikami typickými pre „Bavoráky“. Nové BMW i8 Spyder prešlo odtučňovacou kúrou, a tak je nielen ľahšie ako minuloročný model, ale dokonca aj kratšie presne o 152 milimetrov.

Vďaka dohora sa otvárajúcim dverám sa budete cítiť aj v hybridnom BMW, ako v známych športových automobiloch talianskeho výrobcu Lamborghini. Pohonnou jednotkou však nebude žiadny „nenažraný“ 12 valec, ale kombinácia elektrického motoru s výkonom 96 kW, ktorý poháňa prednú nápravu a turbom prepĺňaného benzínového trojvalca produkujúceho výkon 164 kW pre zadnú nápravu. i8 tak dokáže dosiahnuť výkon 260 kW (354 k) a krútiaci moment 550 Nm. To teda bude jazda, keď si s vetrom vo vlasoch užijete stovku za 5 sekúnd a pri limitovanej rýchlosti 250 km/h sa už nebude musieť o svoj účes ani starať.

Vysoký výkon však nie je jedinou doménou nových BMW s písmenom „i“. Tou je spotreba a jej priemerná hodnota v prípade i8 Spyder dosahuje úžasné tri litre na 100 kilometrov. Nové BMW samozrejme zvládne aj čisto elektrickú jazdu, a to na vzdialenosť do 30 km, pričom nabitie lítium-iónovej batérie z domácej siete trvá vraj iba dve hodinky! Okrem množstva moderných technológií, ako napríklad informačný displej s uhlopriečkou 22,4“, ktorý informácie zobrazuje trojrozmerne, nechýba ani sofistikovaný pohon všetkých kolies, ktorý dokáže krútiaci moment rozdeľovať medzi prednú alebo zadnú nápravu, či dokonca na každé koleso samostatne.

BMW i8 Spyder

Foto: BMW

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.