Zdá sa vám bežné BMW X3 všedné, či dokonca nudné? Potom by vás mohla zaujať jeho elektifikovaná verzia. Bavorská automobilka ukázala na autosalóne Auto China 2018 v Pekingu štúdiu BMW Concept iX3.
https://www.youtube.com/watch?v=MNfd03uGx9g
Samotné BMW priznáva, že Concept iX3 vychádza z pôvodnej X3-ky, no, pochopiteľne, v dizajnovo inovovanej verzii. iX3 navyše dostala špeciálnu zadnú nápravnicu a upravený podvozok.
Svetová premiéra štúdie BMW Concept iX3 otvára novú kapitolu v rámci elektrifikačnej stratégie spoločnosti BMW Group. Predstavenie piatej generácie technológie elektrického pohonu výrazne uľahčí jej zapracovávanie do rôznych druhov vozidiel. Jednotlivé komponenty novej technológie pohonu BMW eDrive sa vyznačujú nižšou hmotnosťou, škálovateľnosťou a mimoriadne kompaktnými rozmermi.
To znamená, že do akéhokoľvek modelu sa na základe požiadaviek bude dať zabudovať spaľovací motor, nabíjateľný plug-in hybridný pohon alebo plne elektrický pohon.
Je známe, že elektrifikované vozidlá spoločnosti BMW Group schádzajú z viacerých montážnych liniek po celom svete. Spoločný výrobný závod BMW Brilliance Automotive v čínskom meste Šen-jang bude zabezpečovať sériovú výrobu budúceho modelu, vychádzajúceho z aktuálnej štúdie BMW Concept iX3.
Vozidlám kategórie, do ktorej patrí i klasická X3-ka, všeobecne hovoríme SUV (Sport(s) Utility Vehicle), no ako vieme, BMW si pre svoje modely vytvorilo vytvorilo „vlastnú“ kategóriu tzv. SAV, čiže Sports Activity Vehicle. No a takto automobilka prezentuje aj koncept iX3.
Z jeho technických parametrov výrobca prezradil toľko, že v BMW Concept iX3 pracuje piata generácia elektromotora vyvinutého pre SAV s výkonom viac ako 200 kW (270 k). Špeciálne upravená vysokonapäťová batéria má kapacitu viac ako 70 kWh, takže by elektrické SAV podľa normy WLTP malo dosiahnuť dojazd 400 kilometrov.
Ďalším špecifikom vysokonapäťových batérií vyvinutých pre piatu generáciu technológie eDrive je upravený spôsob nabíjania. Zásobníky energie majú novú riadiacu jednotku a môžu sa nabíjať aj z rýchlonabíjačiek s výkonom až do 150 kW. Prostredníctvom nich sa vysokonapäťové batérie nabijú za 30 minút.
Všimnime si aj dizajnové prvky tejto štúdie. Medzi jej identifikačné prvky patria zatvorené obličky masky chladiča BMW s grafikou vozidiel BMW i, modrá linka BMW i okolo obličiek, logo značky vpredu, na bokoch a difúzor na zadnom nárazníku. Uzatvorený priestor za obličkami znižuje odpor vzduchu a zlepšuje aerodynamiku.
Automobilka zatiaľ presne nešpecifikovala, kedy sa dočkáme reálnej verzia automobilu, ktorého zakladom bude štúdia BMW Concept iX3, no tlačová správa uvádza:
„Budúca sériová verzia elektrického SAV tak bude využívať technologický základ pohonu modelu BMW iNext, ktorý sa predstaví v roku 2021.“
Na elektickú X3-ku si teda ešte nejaký čas počkáme.