Reklama

BMW a Daimler budú spolu robiť na autonómnych autách, prvé prídu v 2024

Zdroj | BMW/Mercedes-Benz
Števo Porubský
Zdroj | BMW/Mercedes-Benz
Zdroj | BMW/Mercedes-Benz

Automobilky BMW a Daimler, materská spoločnosť Mercedes-Benz, oznámili, že vďaka vzájomnej spolupráci ich vedcov a inžinierov ich prvé plne autonómne vozidlá budú na cestách jazdiť v roku 2024.

Pozrite si

Čo je to autonómne auto? Alternatíva, o ktorej sa snívalo už v minulom storočí

Zdroj | BMW/autoblog.com

BMW a Mercedes-Benz oznámili spoluprácu na vývoji autonómnych automobilov. Automobilky zároveň prišli aj s prvými víziami automobilu budúcnosti. Kým Mercedes-Benz v top modeloch dokáže jazdiť vcelku sám, stále potrebuje zásah vodiča pri najrôznejších situáciách. Aj preto je tento stupeň autonómie na úrovni 2, resp. 3.

Kolega ešte minulý rok popisoval jednotlivé stupne:

Level 3 (eyes off) je systém, ktorý umožní vodičovi nesledovať chod auta. Vodič napríklad počas šoférovania môže sledovať film alebo telefonovať. Vozidlo dokáže núdzovo zastaviť, no vodič musí byť pripravený zasiahnuť do určitého času.

Level 4 (mind off) je totožný s levelom 3, len s tým rozdielom, že vodič nemusí vôbec sledovať chod auta, to znamená, že môže pokojne aj spať alebo opustiť svoje miesto. Autonómne riadenie je však obmedzené podľa prostredia ako napríklad počas dopravných zdržaní. Vozidlo môže v ľubovoľný moment zrušiť autonómne riadenie.

Level 5 (steering wheel optional) je plne robotizované auto bez potreby ľudského zásahu.

Zdroj | Mercedes-Benz

Po novom ale vďaka spolupráci s BMW chcú obe automobilky predstaviť svoj prvý autonómny automobil už o niekoľko rokov a na cestách ho budeme stretávať od roku 2024. Vzhľadom na neustály technologický pokrok ale môžme príchod očakávať možno aj o rok skôr. Veď aj o 5G sa hovorilo, že príde v 2020 a prvé komerčné siete sa spúšťajú už od začiatku roka.

Práve 5G siete budú doležitým faktorom pre autonómno vozidlá, aby vedeli komunikovať či už spolu, alebo na diaľku s cloudom a hlavne v reálnom čase, teda s minimálnou latenciou.

Autonómne automobily, ktorý obe automobilky vyvíjajú však nebudú na úrovni 5, ale na leveli 4. To znamená, že vozidlo bude schopné autonómnej jazdy, ale vodič bude musieť sedieť za volantom. Súčasťou palubovky bude stále aj volant.

Vedci a inžinieri zaoberajúci sa autonómnymi systémami majú pracovať v Autonomous Driving Campuse pri Mníchove, kde sme sa pred časom boli na prvé testovacie systémy pozrieť aj my. Ďalšie pracoviská budú v Mercedes-Benz Technology Centre (MTC) v Sindelfingene a Daimler Testing and Technology Centre v Immendingene.

Pozrite si

BMW Group má vlastný Autonomous Driving Campus

Zdroj | BMW

BMW plánuje už o 2 roky pustiť do predaja model s autonómiou 3. stupňa, následne po ňom príde aj model s úrovňou 4. Obe spoločnosti ale plánujú vo vývoji pokračovať a priniesť napríklad autonómne taxíky. To je však zatiaľ vo fáze vzájomných rozhovorov. Podľa automobiliek nejde o exkluzívnu spoluprácu a tak sa k nim môže pripojiť akýkoľvek ďalší partner.

Súčasťou spolupráce má byť aj zdieľanie dát z vozidiel pre ich neustále vylepšovanie, ale aj spoločné dátové centrum. Všetky tieto a množstvo ďalších menších položiek celkovo ušetrí automobilkám obrovské finančné prostriedky. Aj to je totiž cieľom spolupráce.

Pozrite si

Prvý oficiálny bezpečnostný rámec pre autonómne vozidlá je na svete

Zdroj | Mercedes-Benz
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.