Vesmírny let spoločnosti Blue Origin s miliardárom Jefom Bezosom na palube nebol dokonalou PR akciou iba pre vesmírny turizmus a ňu samotnú, ale aj pre ďalšiu investičnú vetvu spoločnosti Amazon – automobilku Rivian.
Keď vesmírna spoločnosť SpaceX využila na prepravu astronautov v priestoroch kozmodrómu autá značky Tesla, nebolo na tom nič prekvapivé. Obe tieto spoločnosti na jednej strane patria miliardárovi Elonovi Muskovi a na druhej strane ich budovy sídlia v jednom, vzájomne prepojenom komplexe.
Vidieť v rovnakej úlohe elektromobily značky Rivian počas vesmírneho letu spoločnosti Blue Origin však mohlo byť trošku prekvapivé, hoci išlo o logický krok. Bezosova spoločnosť Amazon totiž do automobilky Rivian pred dvoma rokmi investovala zhruba 700 miliónov dolárov a dnes v nej vlastní viac ako 10 % podiel, podobne ako zdanlivo konkurenčný Ford.
Réžia vysielania Bezosovho letu preto z elektrických SUV modelov nespustila zrak ani počas rozhovorov s hosťami v štúdiu a na značku Rivian opakovane upozornila aj moderátorka Ariane Cornell, ktorá rovnako divákom každých pár minút pripomínala aj prekročenie tzv. Kármánovej hranice, čím nepriamo upozorňovala na zásadný rozdiel v dosiahnutej letovej výške medzi letom spoločnosti Blue Origin a nedávnym letom spoločnosti Virgin Galactic.
Ako poznamenal portál The Verge, elektromobily Rivian poslúžili v rámci letu aj na občerstvenie pozvaných hostí a novinárov. Vďaka doplnkovej výbave v podobe vstavanej kuchynskej linky so šporákom dokázal Blue Origin pripraviť hosťom pri čakaní na let pečené klobásy a latinskoamerické carne asada.
https://twitter.com/RJScaringe/status/1408614150323019776
Rivian si touto marketingovou aktivitou nepochybne vylepšil svoj imidž, ktorý nedávno utrpel kvôli ďalšiemu odkladu dodávok jeho elektromobilov americkým zákazníkom, ktorí sa svojich áut namiesto júna a neskôr júla dočkajú napokon až v septembri.