Na čo by ste kupovali Tesla Powerwall, alebo záložné batérie iného výrobcu, keď máte doma elektromobil? Pravda netýka sa to každého, ale Nissan intenzívne pracuje na myšlienke elektrického reverzu.
Batérie sa budú dať dobíjať z bežnej elektrickej zásuvky a v prípade výpadku napájania z rozvodnej siete, budú schopné napájať domáce spotrebiče. Rovnako sa budú dať využiť ako stabilizačný prvok siete, ktorý šetrí peňaženku.
Ak sa batérie nabijú v noci lacnejšou elektrinou, v čase špičkovej tarify môžu nahradiť odber zo siete za menej peňazí.
Inou cestou ide Tesla, ale napríklad aj Mercedes-Benz a ďalší výrobcovia, ktorí ponúkajú systém záložných batérií v samostatnom boxe. Aktuálne sa k nim pridáva aj automobilka BMW. Na Electric Vehicle Symposium & Exhibition v Montreale firma predstavila systém energetického zásobníka, založený na identických batériách, aké používa elektromobil BMW i3, resp. MINI E.
Vozidlo určené na kratšie trate bolo doteraz vybavené 22 kWh batériou, ale BMW i3 z modelovej rady 2017 bude mať batériu s kapacitou až 33 kWh. Rovnakú kapacitu bude mať aj energetické úložisko pre domácnosť.
BMW tvrdí, že bežná americká domácnosť spotrebuje denne 15 až 30 kWh elektriny. Aj menšia batéria by tak mala byť schopná pokryť celodennú prevádzku.
BMW systém nasadí najskôr v Kalifornii a bude postavený na nových Li-ion batériách s kapacitou 33 kWh. Hoci sa budú dať dobíjať aj zo zásuvky, najlepšie splnia svoj účel v spojení s fotovoltaickými panelmi, prípadne s domácou veternou turbínou.
BMW má však v úmysle v týchto systémoch používať opotrebované batérie vymenené z elektromobilov. Tie sa takto podarí lepšie ekologicky zhodnotiť. Aj napriek tomu, že po množstve nabíjacích cyklov už bude ich kapacita nižšia. Podľa odborníkov z BMW by v systémoch záložných batérií vyradené trakčné batérie mohli fungovať v „druhom živote“ ešte roky.
Zariadenia s batériou z BMW i3 sa budú testovať v kalifornskej Pacifik Gas and Electric Company. Vyradené batérie z MINI E budú zas využité na vytvorenie stacionárneho úložného systému solárnej energie v kanceláriách BMW v Mountain View v Kalifornii.
Zároveň bude automobilka testovať inteligentný nabíjací systém pre elektromobily, ktorý počas špičky dokáže na istý čas, napríklad na hodinu, prerušiť nabíjanie, aby sa znížilo zaťaženie siete. Tento výskum má pomôcť šetriť náklady pre majiteľov a zároveň lepšie integrovať elektromobily do rozvodných sústav.