Švédska automobilka Volvo patrí medzi popredných inovátorov. Ani tentoraz nesklamala a presne ako uviedla na minuloročnom parížskom autosalóne začala s výrobou unikátneho plug-in hybridu Volvo V60, ktoré nie je len prvým plug-in hybridom tejto značky, ale aj svetovo prvým autom, ktoré kombinuje elektromotor so vznetovým motorom.
Volvo je pomerne známe tým, že sa nebráni unikátnym riešeniam a inováciám. Od tejto švédskej automobilky sme mali možnosť vidieť auto ovládané dotykom, alebo Volvá, ktoré sú preplnené bezpečnostnými systémami, či plány na autá, ktoré sa budú schopné okrem chodcov vyhnúť aj zvieratám. Tentokrát Volvo dodržalo svoj sľub z parížskeho autosalónu v roku 2011 a začalo sériovo vyrábať prvý plug-in hybrid v histórii tejto automobilky. No sériovo ako sériovo. Volvo totižto pre rok 2013 vyrobí iba 1 000 kusov tohto unikátneho auta. Záujem však o neho bude. Podľa informácií, ktoré Volvo poskytlo verejnosti, je totižto už v súčasnosti všetkých tisíc kusov vypredaných. Pre nasledujúce roky však Volvo plánuje vyrobiť od 4 000 do 6 000 hybridných V60. Ak to ešte neviete, tak nové hybridné Volvo V60 nie je len prvým hybridom automobilky, ale prislúcha mu aj iné svetové prvenstvo. Je totižto prvým plug-in hybridom na svete, ktorý kombinuje elektromotor so vznetovým motorom, čo by sa malo prejaviť najmä na veľmi nízkej spotrebe paliva.
O pohon predných kolies sa teda bude starať známy päťvalec s objemom 2,4 litra, ktorému bude samozrejme pomáhať turbo. Aj vďaka nemu bude nové Volvo V60 dosahovať výkon 215 koňských síl a krútiaci moment 440 Nm. To je však úplne bežný dieselový kombík a V60 taká nie je. Takže o pohon zadnej nápravy sa postará elektromotor s výkonom 70 koní. Energiu mu dodávajú batérie s kapacitou 11,2 kWh. Táto kombinácia umožňuje využívať toto unikátne auto v troch režimoch. Prvým je režim Pure, ktorý premení V60 na čistý elektromobil a energia z batérií vystačí na 50 km plne elektrickej jazdy. Nabitie batérií pritom z bežnej elektrickej siete trvá 3,5 hodiny. Druhým asi najčastejším režimom bude Hybrid, ktorý využíva energiu rovnako z dieselového ako aj elektromotora. V tomto režime dojazd atakuje hranicu 1 000 km a spotreba sa podľa Volva pohybuje na neuveriteľných 1,9 l/100km. Posledným režimom je Power, ktorý maximálne využíva energiu elektromotora a naftového motora a vďaka ich súhre môže Volvo V60 vystreliť na stovku za 6,2 sekundy. Samozrejme vzhľadom na dvojicu motorov nebude pre nové Volvo V60 Hybrid neznámy ani režim štvorkolky, ktorý bude však využiteľný pravdepodobne iba do určitej rýchlosti. Tak čo? Prijali by ste takéto Volvo V60 so spotrebou pod dva litre na sto? My určite áno, už len niekde nájsť 57 tisíc Eur, čo je cena základnej verzie.
Foto: Volvo