Mal som tú možnosť celkom dobre spoznať nový Renault Kadjar. Strávil som totiž s touto novinkou, ktorá je dvojičkou Nissanu Qashqai jeden celý týždeň, za ktorý sme spoločne absolvovali viac ako 1 800 kilometrov. Chcete vedieť, čo sa mi na novom crossoveri zapáčilo? Tak čítajte ďalej.
Nový Renault Kadjar je prvým autom Renaultu, ktoré si svoje jadro požičalo od Nissanu. Konkrétne v ňom nájdete základ poskytnutý modelom Qashqai. Aj keď Nissan poskytol základ, Kadjar je výrazne iným autom. Ponúka totiž viac priestoru, väčší kufor a čo je v prípade kompaktného SUV v kombinácii s pohonom všetkých kolies najdôležitejšie, Kadjar disponuje aj vyššou svetlou výškou. 200 mm je hodnota, ktorá vám dovolí smelo sa vybrať aj mimo spevnenú cestu.
POZRITE SI: VIDEO | Renault Espace – takto má vyzerať MPV 21. storočia
Kadjar pôsobí dynamickejšie ako jeho súrodenec od Nissanu. Toto platí najmä v prípade výraznej červenej. Testovaná biela verzia totiž nepôsobila tak dravo, ako práve spomínaná červená. Novinka zapadá medzi súčasné modely automobilky a tvorí väčšiu alternatívu k modelu Captur. Potešením však je, že Kadjar nie je len nafúknutý Captur, ale poskytne reálne viac priestoru. To platí nielen pre vodiča a spolujazdca, ale podľa mojich skúseností aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Priestoru je v prípade nového Kadjaru skutočne dosť a čerešničkou na torte je aj väčší batožinový priestor oproti Qashqaiu.
Nebudem sa však viac rozkecávať, poďme pekne k tomu, čo sa mi za týždeň s novinkou od Renaultu na ňom zapáčilo.
Dizajn
Aj keď platí, že dizajn je vždy subjektívnym názorom, musím uznať, že Kadjar sa Renaultu skutočne vydaril. Aj napriek tomu, že sa jedná len o kompaktné SUV, pôsobí dospelo a svalnato. Široké zadné blatníky sú ako plecia vrcholového športovca a nová predná maska, ktorú automobilka používa mu iba prospieva. Je jedno z akého uhlu sa na Kadjar pozerám, to auto sa mi jednoducho páči. Prekvapivo na ňom nepôsobia veľko ani 19“ kolesá. O tom, že sa Kadjar páči ma presvedčil aj záujem, ktorý toto auto vzbudzovalo na cestách.
POZRITE SI: Ako sa Roman, Števo a Marek rozhodli, že Masterom redakciu presťahujú
LED svetlá
Ak ste už v minulosti vyskúšali auto s kvalitnými LED svetlami, určite mi dáte za pravdu, že pri jazde v noci nad ne nie je. Kadjar si tie svoje požičal z modelu Espace, ktorý sme nedávno testovali a sú skutočne na nezaplatenie.
V prípade Kadjaru síce nesvietia tak výrazne, ale aj napriek tomu sú podstatne výkonnejšie ako bežné halogénové, alebo xenónové svetlá. Dokonale totiž osvetľujú nielen cestu pred vami, ale aj krajnicu. Nestane sa tak, že by ste prehliadli cyklistu, ktorý sa napríklad chystá vojsť na cestu z vedľajšej cesty.
Poteší aj systém automatického prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, ktorý funguje veľmi dobre, aj keď v prípade keď dobiehate auto pred vami by som privítal skoršie vypnutie diaľkových svetiel.
Podvozok
Každý vodič asi pozná kvalitu našich ciest. Keď som si Kadjar s 19“ nízkoprofilovými pneumatikami preberal, obával som sa, že budem cítiť každú jednu nerovnosť, ktorých je bohužiaľ na našich cestách požehnane.
O to väčšie bolo moje prekvapenie po prvých desiatkach kilometrov. Podvozok Kadjaru je totiž takmer dokonalou žehličkou našich „akože“ ciest. V aute pocítite skutočne iba tie najväčšie diery.
POZRITE SI: TEST Renault Clio LS Technofeel 1,5 dCi – malý nafťák so silným egom
Okrem toho sa pri ostrejšom prejazde zákrut auto prehnane nenakláňa a veľmi dobre drží stopu. Ak teda nadávate vo svojom súčasnom aute na to, ako cítite každú jednu nerovnosť, skúste sa previezť na novom Renaulte Kadjar, verím, že budete milo prekvapení.
Systém R-Link 2
Ak ste podobne ako ja fanúšikom moderných technológií v aute, určite oceníte aj to, čo prináša nový multimediálny systém R-Link 2. Okamžite po prvom kontakte oceníte jeho rýchle reakcie, ako aj možnosti prispôsobenia.
Displej je síce menší ako v Espace, ale 7“ je viac ako dostatok priestoru na to, aby ste si na jednej obrazovke mohli zobraziť hneď niekoľko funkcií. Podobne ako v prípade modelu Espace, však musím vytknúť počet widgetov, ktoré môžete na domácu obrazovku umiestniť. Ich výber by mohol byť kľudne bohatší.
Možnosti prispôsobenia sú však jedna vec a používanie druhá. Novému R-Linku sa však darí aj v tejto oblasti. Zadanie adresy cieľu navigácie je rýchle a jednoduché, pričom rovnako rýchlo môžete zmeniť napríklad aj podsvietenie a tému prístrojového panela.
Audio systém BOSE
Poslednou vecou je audio systém Bose. To, čo produkuje osem reproduktorov v spojení so subwooferom je potešením. Vďaka jasným výškam a hlbokým basom som Kadjaru prepáčil aj to, že namiesto plnohodnotnej rezervy som sa musel uspokojiť s lepiacou sadou.
Môj názor by sa možno zmenil v momente, keď by mi systém na kontrolu tlaku v pneumatikách oznámil, že mám defekt. Našťastie sa nič podobné nestalo a tak som si mohol naplno užívať hudbu z pripojeného smartfónu.
Ocenil som aj možnosť rýchleho prepnutia zvuku iba na predné reproduktory. Ak vám v aute zaspia deti, viete veľmi rýchlo stlmiť zvuk pre zadné sedadlá a užívať si tak hudbu naďalej. V tomto prípade však už samozrejme bez subwoofera.
Reanult Kadjar je vydareným kompaktným crossoverom, s ktorým sa nebudete báť vyraziť aj na poľné cesty. Vyslovene do terénu ho zoberie asi veľmi málo ľudí, ale na to táto trieda ani určená nie je. Aby si niekto nemyslel, že je Kadjar dokonalým autom, má aj svoje chyby. K tým najväčším patrí manuálna prevodovka, ktorá má zbytočne dlhé dráhy a v prípade testovaného kusu by som najmä preradenie z prvého do druhého prevodového stupňa nenazval presným. Aj napriek tomu ma však Kadjar oslovil, počkal by som kým bude testovaná verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a motorom 1,6 DCi s výkonom 130 k dostupná aj s automatickou prevodovkou.
Foto: TECHBOX