Audi Q8 chce spojiť eleganciu luxusného päťdverového kupé so všestrannosťou veľkého SUV. Ide tak o priameho konkurenta BMW X6 či Mercedes GLC coupe.
https://youtu.be/FN5mZv7_jEc
Novinka z dielne nemeckej automobilky má dĺžku 4,99 metra, šírku 2,00 metra a výšku 1,71 metra. SUV-kupé je tak širšie, kratšie a nižšie ako sesterský model Q7. Rázvor kolies má približne 3 metre. Pri sklopení operadla sa objem batožinového priestoru, prístupného elektricky ovládanými piatymi dverami, zväčší na 1 755 litrov.
Audi Q8 ale ponúkne hlavne mnoho technológií. Podvozok s elektronickou reguláciou tlmičov je štandardom. Na želanie Audi montuje pneumatické pruženie adaptive air suspension s reguláciou tlmičov v komfortnom alebo športovom vyladení. Pneumatické pruženie modifikuje svetlú výšku podľa jazdnej situácie a želania vodiča v rozpätí 90 milimetrov. Nechýba ani natáčanie všetkých štyroch kolies po vzore Audi A8.
V koncepcii ovládania MMI touch response sa dajú takmer všetky funkcie Audi Q8 vyvolať pomocou dvoch dotykových displejov. Horný s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) slúži na ovládanie infotainmentu a navigácie. Na spodnom displeji s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) vodič ovláda klimatizáciu, komfortné funkcie a zadáva text. Pri ovládaní displejov Audi použilo aj haptickú a audio odozvu. Okrem toho spoločnosť implementovala aj hlasového asistenta, ktorý bude vedieť aj základné slovenské frázy. Po vyslovení „mám hlad“ tak systém vyhľadá reštaurácie v okolí. Zobrazovanie dopĺňa head-up displej.
Na nemeckom trhu má Audi Q8 sériovo špičkový systém infotainmentu MMI navigácia plus. Integruje modul na prenos dát Audi connect so štandardom LTE Advanced a hotspot WLAN. Navigácia rozoznáva preferencie vodiča na základe často používaných trás a môže mu robiť inteligentné návrhy. Online služby Audi connect prediktívne dopĺňajú plánovanie trasy.
Vďaka tomu profitujú obidve služby Car-to-X – informácie o dopravných značkách a informácie o nebezpečenstva z kolektívnej inteligencie flotily automobilov Audi. Voliteľný kľúč Audi connect umožňuje odomknutie a zamknutie vozidla, ako aj naštartovanie motora pomocou kompatibilného smartfónu s operačným systémom Android. Výbava zahŕňa i Audi phone box a funkciu Voice-over-LTE. O hudobný prejav sa bude starať Bang & Olufsen Advanced Sound System.
Súčasťou spektra asistenčných systémov je napríklad adaptívny jazdný asistent, asistent efektívnej jazdy, križovatkový asistent, výstraha pre zmenu jazdného pruhu, upozornenie na obrubník alebo priestorový kamerový systém. Významnou novinkou je garážový pilot, ktorý bude k dispozícii od začiatku roka 2019. Tento systém samočinne zavezie vozidlo do garáže a opäť ho z nej vyvezie von.
Za všetkými týmito funkciami je centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov. Tá permanentne vypočítava diferencovaný obraz okolia a na jeho základe ovláda asistenčné systémy. Dáta na to získava – podľa vybavenia vozidla – z piatich radarových senzorov, šiestich kamier, dvanástich ultrazvukových senzorov a laserového skenera.
Na európskom trhu sa Audi Q8 začne predávať v treťom štvrťroku 2018 a pre celý svet sa bude vyrábať v Bratislave.