Rodina elektromobilov Audi e-tron sa po nedávno predstavenom modeli e-tron GT čoskoro rozšíri aj o kompaktný SUV model Q4 e-tron. Pri prerode z fázy konceptu do produkčnej podoby si vo svojom interiéri zachová aj novú generáciu head-up displeja využívajúceho technológiu rozšírenej reality.
Pripravovaný model Audi Q4 e-tron pôsobí v portfóliu elektrických modelov tejto značky ako „bokovka“ popri hlavných modeloch e-tron Sportback či e-tron GT. Nová plne elektrická verzia modelu Q4 však dostáva nevídanú, technologickú opateru, na čele ktorej stojí úplne nová generácia AR head-up displeja, ale aj nový volant a doteraz najväčší infotainment systém.
Head-up displeje samozrejme nie sú v automobiloch žiadnou novinkou, Audi však tento koncept od základov prekopalo a prenieslo do éry rozšírenej reality (AR). Nový HUD v modeli Audi Q4 e-tron bude zobrazovať kľúčové informácie priamo na čelnom skle v dvoch častiach.
Prvá časť displeja bude statická a zobrazovať bude základné informácie o jazde, aktuálnej rýchlosti, zosnímaných dopravných značkách alebo stave asistenčných systémov. Druhá časť bude patriť rozšírenej realite, konkrétne dynamickým prvkom zobrazujúcim napríklad navigačné šípky zdanlivo priamo v reálnom priestore pred vozidlom.
Dynamické prvky sa budú z pohľadu vodiča opticky zobrazovať zhruba vo vzdialenosti 10 metrov pred vozidlom, zatiaľ čo tie statické zhruba 3 metre pred vozidlom. Celkové zorné pole nového head-up displeja má zodpovedať uhlopriečke okolo 70 palcov (117,8 cm).
O vykresľovanie obsahu na čelnom skle sa postará jednotka PGU (Picture generation unit) umiestnená v hlbinách prístrojovej dosky. Táto jednotka odosiela obraz do „obzvlášť“ jasného LCD panela, z ktorého obsah sa odráža na dvoj-úrovňových zrkadlách, ktoré je možné elektronicky nastavovať.
Pod dynamické vykresľovanie pohyblivých častí HUD prostredia sa podpisuje AR Creator zložený zo zhruba 600 tisíc riadkov kódu. AR Creator v reálnom čase spracováva dáta z prednej kamery, radarových senzorov a GPS navigácie a tieto surové dáta prenáša na head-up displej pri obnovovacej frekvencii 60 snímok za sekundu.
Audi navyše tento svižný hardvér obohatilo o softvérovú predikciu polohy vozidla, vďaka čomu dokáže AR Creator vopred vypočítať predpokladané manévre tak, aby sa dynamický obsah v prostredí rozšírenej reality vždy zobrazoval na správnom mieste v priestore pred vozidlom.
Samotný kokpit v prístrojovej doske bude už podľa očakávaní plne digitálny. Tvoriť ho tentokrát bude 10,25“ displej ovládaný cez nový multifunkčný volant, ktorý v stredovej konzole doplní v základe 10,1“ MMI dotykový displej s rozlíšením 1 540 x 720 pixelov. Za príplatok Audi ponúkne aj väčší 11,6“ displej s rozlíšením 1 764 x 824 pixelov.
Po funkčnej stránke však pôjde o prakticky identické systémy s podporou rozpoznávania písaného písma či podpory platforiem Android Auto a Apple CarPlay. Jeho súčasťou bude aj hlasové ovládanie reagujúce aj na povel „Hey Audi“ s podporou ovládania klimatizácie, navigácie a multimédií. Nový model by sa mal dostať na trh ešte v priebehu tohto roka.