Audi po mnohých rôznych odhaleniach práve predstavilo svoj najnovší elektromobil, Audi Q4 e-tron, z ktorého sa razom stal najlacnejší elektromobil so štyrmi kruhmi na kapote. Novinka síce ponúkne podobné parametre ako sesterský VW ID.4 či ŠKODA ENYAQ, no v prémiovejšom šate i výbave. Aby som bol presný, Q4 e-trony budú dva, chýbať nebude ani verzia Sportback.
Nebol by to koncern VW, keby nevyužil všetky svoje prvky naplno. Niet sa preto čomu čudovať, že na rovnakej platforme MEB na akej je postavený VW ID.4 a ŠKODA ENYAQ bude stáť aj najnovšie Audi Q4 e-tron. Novinka je pritom veľmi podobná 2 roky starému konceptu, odlišuje sa len v detailoch, nepribudli dokonca ani kamery namiesto späťákov z pôvodného veľkého modelu e-tron.
Dôvod na výrobu je ale jasný – nie každý milovník Audi by si bol ochotný kúpiť VW či Škodovku. Keď ale prakticky rovnaký elektromobil postaví Audi, je to hneď niečo iné. Samozrejme, Audi ako vrcholná značka koncernu, pridáva aj tomuto modelu určitú vyššiu mieru luxusu ako ostatné dve spomínané značky, resp. SEAT, ktorý sa na elektrické SUV na platforme MEB ešte len chystá.
Už z minulosti vieme, že Audi Q4 e-tron bude mať rozmery 4,59 x 1,86 x 1,61 m. Ide tak o pomerne malé SUV, no určite poteší rázvor na úrovni 2,76 m. Aj vďaka tomu má byť v interiéri pomerne dosť miesta. Miesto nebude chýbať ani v kufri, ten bude mať 520 litrov, resp. 1 490 litrov po sklopení zadných sedadiel. Vpredu ale tzv. frunk nečakajte. Audi Q4 Sportback e-tron bude iba o čosi nižší, rovnako menší bude aj kufor.
„Pod kapotou“ budú rôzne motorizácie, no nečakajte výkony veľkého e-tronu. Základom bude model s pohonom zadnej nápravy a výkonom 125 kW (167 k) s krútiacim momentom 310 Nm. Zrýchlenie na 100 km/h potrvá 9 sekúnd. Túto verziu bude Audi označovať ako Q4 35 e-tron, resp. Q4 Sportback 35 e-tron. V podlahe bude mať len 52 kWh batériu so 100 kW nabíjaním. Tá ponúkne novinke dojazd 341, resp. 349 km v prípade Sportback verzie.
Audi Q4 40 e-tron, resp. Audi Q4 Sportback 40 e-tron bude poháňať o čosi silnejší elektromotor s výkonom 150 kW (201 k) s rovnakým krútiacim momentom, teda 310 Nm. Vďaka o čosi vyššiemu výkonu pokoríte stovku za 8,5 sekundy. Rozdiel, a to výrazný, bude v batérii. Tá bude mať kapacitu 77 kWh a vďaka nej bude dojazd na jedno nabitie veľmi slušných 520, resp. 528 km v prípade Sportback verzie. Nabíjanie bude dosahovať 125 kW.
Vrcholom, aspoň zatiaľ, bude verzia Audi Q4 50 e-tron quattro, resp. Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro. Tieto modely budú poháňať dva elektromotory, vpredu i vzadu. Celkový výkon sústavy má byť 220 kW, resp. 295 koní a krútiacim momentom 460 Nm. Vďaka tomu dokáže 50-tka zrýchliť na stovku za 6,2 sekundy. Batéria je v tomto modeli, resp. modeloch identická ako vo verzii 40. Má 77 kWh, no kvôli vyšším nárokom dvojice elektromotorov je dojazd necelých 500 km (488 a 497 km).
Škoda, že Q4 e-tron neponúkne 22 kW AC nabíjanie, maximom je totiž iba 11 kW, aj to len pre väčšie batérie s kapacitou 77 kW. Väčší súrodenec má možnosť aj 22 kW nabíjania.
Novinkou už nie je ani interiér, ktorý Audi predstavilo už pred niekoľkými mesiacmi. Nový volant má iba dve, resp. 4 ramená (podľa toho ako sa naň pozriete). Je skosený nie len zdola, ale aj zhora. Ovládacie prvky na ňom sú ale dotykové. Poteší však fakt, že nie všetky prvky v interiéri sú dotykové ako u sesterských modelov. Ovládanie klimatizácie je pomerne klasické, s fyzickými tlačidlami. Rovnako celkom „bežný“ je volič jazdných režimov, vedľa ktorého je aj klasické zapínanie vozidla.
V príplatkovej výbave nájdete aj prepracovaný „head-up displej“. Ten bude mať virtuálnych 70 palcov a zobrazovať bude všetky dôležité informácie hlavne pri navigácii. „Dynamické prvky sa budú z pohľadu vodiča opticky zobrazovať zhruba vo vzdialenosti 10 metrov pred vozidlom, zatiaľ čo tie statické zhruba 3 metre pred vozidlom. Celkové zorné pole nového head-up displeja má zodpovedať uhlopriečke okolo 70 palcov (117,8 cm),“ písal kolega pred časom v článku venovanom práve interiéru novej Q4 e-tron.
Ceny ani dostupnosť pre náš trh nie je známa, len čo sa informácie dozvieme, hneď vám ich posunieme. Predaj v Európe sa začína v júni 2021, ceny v Nemecku sa začínajú od 41 900 €.