S narastajúcim trendom virtuálnej reality narastajú aj požiadavky na grafický výkon zariadení. ARM má riešenie v podobne novinky s názvom Mali-G51, ktorá je určená špeciálne pre VR.
Mali-G51 je menším bratom G71-ky. Nemenila sa však architektúra, ktorou sa stala Birfost s optimalizáciou pre Vulkan API. Okrem toho používa dva shadery.
V jednoduchosti má byť Mali-G51 o 60% úspornejšia ako Mali-T830 pri rovnakej záťaži. Taktiež ide o 60% nárast vo výkonovej hustote, v praxi to znamená, že potrebuje menej tranzistorov. Vďaka tomu môžu výrobcovia vyrábať menšie a lacnejšie čipy.
Čo je však zaujímavé je fakt, že ARM sa o novom čipe vyjadruje v spojení s výrazom „virtuálne priestory“. Z toho sa dá usúdiť, že Mali-G51 nebude určený na graficky náročné hry, skôr ako na menej namáhavé aplikácie.
ARM nezaháľal a okrem iného predstavil aj nový video procesor Mali-V61. Podporuje nahrávanie i streamovanie obsahu a bude určený pre všetky zariadenia počnúc dronmi, telefónmi, bezpečnostnými a kamerami až po inteligentné televízory. Podporuje HEVC h.265 s HDR/10-bit.