Rozšírená realita je prístupnejšia ako tá virtuálna, o čom sme sa mohli presvedčiť aj pri hre s názvom Pokémon Go. Odvtedy sme ale nič podobné nevideli a to by mohol zmeniť Apple a jeho kit pre AR.
https://youtu.be/jAsxW5YtWrM
Pokémon Go spôsobil vo svete rozruch. Jeho sila spočívala v tom, že spájal bežnú hru na mobilný telefón s rozšírenou realitou. Tú dovtedy ľudia nemali veľmi príležitosť zažiť.
Od tohto fenoménu sme sa však nedočkali ničoho podobného. Google má projekt Tango, ktorému sa ale darí asi tak, ako smartfónu ASUS ZenFone VR, ktorý túto technológiu využíva.
Spoločnosť Apple nebola nikdy veľkým inovátorom. Sám bývalý CEO spoločnosti sa nikdy nehanbil priznať, že niektoré dobré myšlienky nepochádzali priamo z hláv zamestnancov. V čom ale kalifornský gigant vynikal bol fakt, že vedeli technológie sprístupniť bežným ľuďom. A tomu by sme mohli byť svedkami i tentokrát vďaka novým nástrojom ARKit v iOS 11.
Na tohtoročnej konferencii WWDC sa na tému vyjadril i Craig Federighi, viceprezident pre softvérové inžinierstvo. Ten opísal ARKit ako najväčšiu platformu pre rozšírenú realitu na svete. A pravdepodobne mal pravdu.
Na programovanie takýchto aplikácií totiž Apple poskytol jednoduché prostredie. Pre príklad, iOS 11 ešte nie je vonku a jeho beta už má dve aplikácie, ktoré podľa vývojárov nebolo vôbec náročné vytvoriť.
👌 Measure distances with your iPhone. Just because you can. Clever little #ARKit app by @BalestraPatrick 🧙♂️ https://t.co/b2mXe2FS84 pic.twitter.com/pyoHp99Yts
— Made With ARKit (@madewithARKit) June 25, 2017
S príchodom nového operačného systému by sme sa mohli dočkať titulov od veľkých spoločností, ktorým túto príležitosť sčasti umožnil práve Apple. A ak Google a ostatní budú vidieť, že takýto druh obsahu má budúcnosť, možno sa prestanú zameriavať na nadrozmerné a nepraktické smartfóny (Lenovo Phab 2 Pro, myslím teba), vývoj AR aplikácií bude dostupnejší aj na Android platforme.