- #Novinky
- 3 min.
- 6.1.2019
Apple odhalila veľké billboardy v Las Vegas určené pre účastníkov výstavy CES
Spoločnosť Apple je známa tým, že sa nezúčastňuje na výstavách CES, ktorej aktuálny ročník sa už o niekoľko hodín začína. Napriek tomu si prenajala obrovské billboardy, ktoré budú tisíckam návštevníkov podujatia pripomínať bezpečnosť zariadení značky Apple.
Billboardy sa nachádzajú v blízkosti Las Vegas Convention Center a mnohých ďalších významných hoteloch v Las Vegas. Text na nich parafrázuje známy slogan „Čo sa stane vo Vegas, ostane vo Vegas“. Firma Apple ho poupravila na: „Čo sa stane vo vašom iPhone, zostane vo vašom iPhone“ (What happens on your iPhone, stays on your iPhone).
Reklama na billboardoch tiež uvádza odkaz na portál apple.com/privacy, na ktorom sa hovorí o tom, ako Apple vyniká pri uchovávaní údajov o používateľoch.
Apple dlhodobo tvrdí, že nezarába na predaji osobných informácií používateľov, ale z predaja softvéru a hardvéru. Známe sú jej konflikty s FBI, keď odmietala pomôcť odomknúť iPhony, dokonca aj pri mužovi podozrivého z terorizmu.
Apple never shows up at CES, so I can’t say I saw this coming. pic.twitter.com/8jjiBSEu7z
— Chris Velazco (@chrisvelazco) January 4, 2019
Taký čistý štít, aký má Apple (alebo sa zatiaľ šikovne vyhla problémom), sa už nikdy nepodarí dosiahnuť Facebooku. Ten mal v minulom roku niekoľko obrovských bezpečnostných káuz, napríklad zneužitie dát firmou Cambridge Analytica. Podarilo sa mu zmeniť používateľom súkromné posty na verejné, zdieľal dáta o používateľoch s ostatnými spoločnosťami, počas hackerskému útoku mu unikli informácie o 30 miliónoch účtov, či jeho odosielanie údajov z Androidu na Facebook bez súhlasu používateľa.
Spoločnosť Google netají, že žije vďaka obchodovaniu údajov o používateľoch. Ani jej sa nevyhli škandály. Google nás bude sledovať už aj cez robotické vysávače. Obrovský únik súkromných dát pochoval jeho sociálnu sieľ Google + či novinármi odhalené sledovanie našej polohy, aj keď mu to jasne zakážeme.
No aj ďalší technologickí giganti (Amazon, Samsung) majú problémy so zabezpečením súkromia používateľov. Huawei je na tom dokonca tak zle, že ho berú ako hrozbu pre národnú bezpečnosť vlády mnohých štátov.
Výstava CES (Consumer Electronics Show) otvára svoje brány už 8. januára. Zúčastňujú sa na ňom stovky významných spoločností z technologického priemyslu, spolu približne 4 500 firiem. Výstava má veľké mediálne pokrytie a platí, že kto nevystavuje na CES, akoby ani neexistoval. Prirodzene, Apple si môže dovoliť ignorovať toto podujatie, pretože si organizuje vlastné, pompézne eventy, ktoré sprevádza obrovský záujem nielen novinárov, ale aj bežných spotrebiteľov z celého sveta.
Niektorí sa nad reklamou od Apple pousmejú, ale iným celkom určite vloží chrobáka do hlavy. Pravdou totiž ostáva fakt, že zariadenia bežiace na platformách iOS a macOS patria medzi najbezpečnejšie.