S dvojmesačným meškaním sa na trh konečne dostal prvý smart reproduktor od Apple. Na nový produkt sa už tradične pozreli technici z iFixit, ktorí HomePod rozobrali prakticky do poslednej skrutky. Nešlo to ľahko, dovnútra sa dostali až pomocou pílky na kov.
Apple HomePod mal pred sebou neľahkú úlohu presvedčiť potenciálnych zákazníkov o tom, že kvalita zvuku je dôležitejšia, ako funkcie ponúkané hlasovou asistentkou Siri. Podľa prvých ohlasov sa zdá, že sa to podarilo. Apple si dal na kvalite zvuku značne záležať a dokazuje to aj konštrukcia reproduktoru, ktorá sa poddá až po použití násilia.
Technixi z iFixit museli pri rozoberaní použiť okrem teplovzdušnej pištole aj pílku na kov. HomePod nemá žiadne viditeľné skrutky a dostať sa do jeho útrob je doslova boj. To vysvetľuje, prečo mimozáručný servis HomePodu stojí 279 dolárov, pričom úplne nový kus stojí 349 dolárov.
Nie je asi žiadnym prekvapením, že iFixit ohodnotil opraviteľnosť HomePodu známkou 1, pričom najlepšie možné hodnotenie je 10. HomePod sa zdá byť odolný a v najhoršom prípade sa vám na ňom možno doma podarí vymeniť vonkajší textilný plášť, no oprava interných komponentov je bez poškodenia reproduktoru nemožná.
Zaujímavé ale je, že HomePod zrejme mal mať ľahšie otvoriteľnú konštrukciu. Naznačuje to závit vo vnútri reproduktoru, ktorý je ale napevno prilepený k zvyšku konštrukcie. Aj iFixit priznáva, že možno existuje jednoduchší spôsob, ako HomePod rozobrať, no ten zrejme momentálne poznajú iba technici v oficiálnych servisoch Apple.