Reklama

Amazon.com chce byť uhlíkovo neutrálny, nakúpi 100-tisíc elektrických dodávok

Zdroj | Rivian Automotive
Stanislav Vinc
Zdroj | Rivian Automotive
Zdroj | Rivian Automotive

Jeff Bezos si uvedomuje ekologický dopad svojej spoločnosti Amazon.com na životné prostredie. Do roku 2040 ju preto chce pretransformovať na uhlíkovo neutrálnu spoločnosť.

Amazon.com doručí za jeden rok priemerne až 10 miliárd objednávok zo skladov a distribučných centier, ktoré má rozmiestnené po celom svete. Vedľajším efektom toho je nemalý príspevok spoločnosti ku globálnemu znečisteniu, ktorému je konečne venovaná zvýšená pozornosť celého sveta.

Jeff Bezos sa na tlačovej konferencii vo Washingtone zaviazal, že jeho spoločnosť Amazon.com bude do roku 2040 uhlíkovo neutrálna. Do roku 2030 chce spoločnosť na svoju prevádzku využívať 100 % energie z obnoviteľných zdrojov.

Zdroj | Amazon.com

Vieme, že to dokážeme a vieme, že to musíme urobiť

– Jeff Bezos.

Aby mohla spoločnosť dosiahnuť uhlíkovú neutralitu aj pri doprave objednávok k zákazníkom, objednala si od start-upu Rivian Automotive celkovo 100-tisíc elektrických dodávok. Prvé z nich vyrazia na cesty s logom spoločnosti Amazon.com už v roku 2021. V roku 2022 by ich už malo byť minimálne 10-tisíc a zvyšných 90-tisíc sa k ním pridá najneskôr do roku 2024.

Zdroj | Rivian Automotive

Amazon.com ďalej plánuje investovať 100 miliónov dolárov do obnovy lesov a mokradí. Okrem toho bude pozorne dohliadať na príspevky do kampaní politikov, ktorí napríklad popierajú klimatické zmeny.

Jeff Bezos oznámením spolupráce so spoločnosťou Rivian v podstate za túto spoločnosť predstavil ich pripravovanú elektrickú dodávku, o ktorej sa doteraz nevedelo. Spoločnosť tak po Bezosovej tlačovej konferencii dodávku odhalila aspoň na renderoch. Viac detailov o dodávkach však zatiaľ nemáme.

Dodávka má využívať mnohé technológie vyvinuté pre elektrický pick-up R1T a SUV R1S, ktoré sa majú dostať do predaja už budúci rok. Dodávka vyvíjaná pre Amazon.com však zrejme na rozdiel od týchto modelov pravdepodobne nebude dostupná vo voľnom predaji. Vzhľadom na veľkosť objednávky môžeme predpokladať, že minimálne v prvých rokoch obsadí Amazon.com celú výrobnú kapacitu spoločnosti, do ktorej okrem iných investovala aj automobilka Ford.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.