Reklama

Alfa Romeo Stelvio nie je len pre alfa samcov

Lissett Pliešovská

Ak bolo cieľom automobilky vizuálne zaujať a to hneď na prvý pohľad, tak vozidlom Alfa Romeo Stelvio sa to podarilo. Kombinácia bielej, červenej a čiernej farby vie vytvoriť neodolateľný a luxusne pôsobiaci taliansky vzhľad a tu mi musíte dať za pravdu – je vždy sexi. Testované vozidlo bolo práve v tomto farebnom prevedení.

Alfa Romeo Stelvio je nádherné esúvečko. Po otvorení dverí vás ovanie prémiový vzhľad a športové sedačky v červenej koži. Vozidlo priam volá, aby ste si do neho sadli a vyrazili. Čím ďalej, tým lepšie.

91 %
Alfu Romeo Stelvio Q4 poznáme od roku 2017, už vtedy bolo po technickej stránke na vysokej úrovni. Technologický facelift v roku 2020 priniesol pokročilých asistentov, 7” displej a zabudovaný dotykový infotaiment v palubovke. Aký dojem na nás urobil ďalší facelift?

Výhody

  • dizajn
  • obrovský priestor v interiéri
  • výborná prevodovka
  • skvelé odhlučnenie

Nevýhody

  • spotreba
  • zastaralý infotainment s malým displejom
Obsah pokračuje pod reklamou

Po usadení za volant sa výrobca snaží navodiť dojem pretekárskeho vozidla. Štartovacie tlačidlo je totiž umiestnené na ľavej strane volantu, čiže okamžite po naštartovaní môžete pravačkou zaradiť rýchlosť a vyraziť vpred. Automatický pohon túto nostalgiu mierne neguje, ale nemá šancu pokaziť zážitok z jazdy.

Stelvio prešlo v roku 2023 faceliftom, ktorý urobil toto esúvečko ešte viac štýlovejšie. Ďalšieho faceliftu sa už asi nedočkáme, do dvoch rokov by mala prísť nová verzia a to plne elektrická s platformou STLA Large.

Dlhá a vysoká predná kapota, mohutný zadok a k tomu zmeny v exteriéri – pri výplni mriežky chladiča, tiež na dvoch spodných vzduchových kanáloch, či na predných svetlometoch, kde je i nová grafika denných LED svetiel s matrixovou funkciou i s automatickými diaľkovými svetlami podčiarkujúcimi štýl talianskeho elegána. Musím pochváliť ich rýchlu reakciu v noci na oproti idúce vozidlá. Zadné svetlá prišli s čírou dymovou grafikou. Testovala som výbavu Veloce, ktorá mala kontrastné čierne lemovanie (to je v závislosti od výbavy), čierne lakované spätné zrkadlá, červené strmene bŕzd a 20″ disky Lusso.

V interiéri sa Alfa dočkala výmeny budíkov, analógové nahradil plne digitálny prístrojový štít usporiadaný do dvoch tubusov, ktorý ponúka rôzne štýly a možnosti zobrazenia.

Stelvio som dostala vo výbave Veloce. Tento fešák mal športový volant, páku čalúnenú kožou, kožou čalúnenú palubnú dosku, kožené čalúnenie dverí, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, chrómové lišty na prahoch dverí, hliníkové športové pedále a hliníkové páky riadenia, samozatmavovacie spätné zrkadlá, čierne čalúnenie stropu a skutočne nádherný červený odtieň kože na sedadlách s vkusným preštepovaním a bohatým elektrickým nastavením i vysúvacou časťou sedáku, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 SUV 255/45 R20.

Ak je ešte niečo, čo by sme mali vyzdvihnúť, tak to je priestor. V tomto aute sa nebudete cítiť ako sardinky v konzerve a to sa týka aj pasažierov na zadných sedadlách, tí majú dosť miesta a zároveň sklápateľnú opierku s dvoma držiakmi na nápoje. Dokonca ak sa budete chcieť nahnúť dozadu pre tašku, tak to bude problém, moje ruky boli krátke aj pri výške 170 cm. V tomto vozidle budete spokojní aj s batožinovým priestorom s objemom 525 litrov, po sklopení sedadiel dostanete až 1 600 litrov.

Facelift priniesol v interiéri plne digitálny 12,3″ prístrojový panel. Vybrať si môžete z troch režimov zobrazenia (Evolved, Relax a Heritage), tie si viete do istej miery prispôsobiť. Všetky informácie máte poruke – vtedy, keď ich potrebujete a bez toho, aby zbytočne odvádzali pozornosť. Tak to má byť, Stelvio budí pozornosť samé od seba.

Pri infotainmente sa však vyzbrojte trpezlivosťou. Odozva na dotykovom paneli je pomalá, takže som si (zrejme ako väčšina motoristov) radšej vybrala ovládanie joystickom umiestneným na stredovom tuneli. Zrkadlenie smartfónu (AppleCar, Android Auto) je možné len cez kábel zapojený do USB. Hoci je spojazdnenie jednoduché a intuitívne, pri konkurencii vozidiel s rovnakou cenovou politikou by som očakávala bezdrôtové riešenie. Páčilo sa mi však, ako Alfa vymyslela odkladanie mobilu. Kábel je totiž integrovaný do odkladacieho priestoru v lakťovej opierke, kde je navyše aj bezdrôtová nabíjačka. Smartfón nezavadzia, je schovaný pred slnkom i zrakmi dlhoprstých.

Pozrite si

Alfa Romeo Tonale – Taliansky štýl na jednotku! Ako to robia?

Akustický paket Noise reduction sa postará o zníženie hluku. Aktívne monitoruje zvuky, aby ich následne eliminoval, dobrému audiu pomáhajú prémiové akustické sklá. Vo výbave som mala audiosystém Harman Kardon Sound Theatre, 12-kanálový zosilňovač ponúkal výkon 900 W. Počúvanie hudby bolo naozaj zážitkom, jedným z najlepších, aký som doteraz v testovaných vozidlách počula.

Obsah pokračuje pod reklamou

V Alfe Romeo Stelvio Q4 máte k dispozícii integrovaný brzdový systém (IBS) bez použitia hydraulického prepojenia pedála brzdy a brzdičov, paket asistencie vodiča, ktorý drží auto v jazdnom pruhu, číta dopravné značky, dokáže prispôsobovať rýchlosť vozidla, detektuje únavu a monitoruje oblasť mŕtveho uhla. Nechýba ani systém automatického núdzového brzdenia, upozornenie pri vybočení z pruhu, adaptívny tempomat, asistent pre zjazd z kopca, predné a zadné parkovacie senzory, či zadná parkovacia kamera s navádzacími čiarami.

Systém Q4 má prepracovaný pohon všetkých štyroch kolies, čo napomáha jazdnému prejavu vozidla v každom režime. Cítiť to pri rôznych terénoch a povrchoch vozovky. Pohon všetkých štyroch kolies však cítiť aj na spotrebe. Keď začalo akosi rýchlo ubúdať z nádrže, snažila som sa mať ľahkú nohu, ale ani tak sa mi nedarilo znížiť spotrebu pod 8,5 l/100 km. Diaľnica ma pri povolenej rýchlosti a pokojnej jazde „stála“ 9 litrov.

Aké je teda Stelvio? Nádherné esúvečko, ktoré je radosť šoférovať, alebo sa len v ňom nechať viezť. Všetky detaily sú premyslené a dizajn je niečo, pri čom vám poskočí srdiečko aj po rokoch od kúpy. Červená koža na sedačkách je doslova čerešničkou na torte, ktorou si Alfa Romeo definitívne získa srdce každej motoristky. Výčitka smeruje k spotrebe, ktorá pri tankovaní vždy spoľahlivo stlmila moje šoférske nadšenie. Stelvio plne potvrdzuje slová môjho syna, že za imidž sa platí. Druhým a zároveň posledným mínusom je zastaralý infotainment s malým displejom.

Testovaný model bol vybavený 2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 206 kW (280 k), maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Verzia Veloce začína na 62 990 €, moje vozidlo malo okrem toho paket Premium (2 400 €), asistenciu vodiča (1 800 €), brzdové strmene (450 €) a bielu farba Alfa (490 €). Summa summarum 68 130 €.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.