Elektrifikácia automobilov je prakticky istá vec. Alfa Romeo začína predstavovať plne elektrické modely, začína novo predstaveným mestským SUV, Milano.
Spočiatku bude zrejme Milano ponúkané aj so spaľovacím motorom, podobne platformový súrodenec Jeep Avenger, no Alfa Romeo na teraz hovorila len o elektronických pohonných jednotkách.
Alfa Romeo je štýlová značka a platí to aj pre Milano, ktoré si zrejme nepomýlite s iným modelom výrobcu. Vpredu dominuje zakrivená silueta s výraznou mriežkou s obráteným trojuholníkom a svetlomety v tvare bumerangu, ktoré sa spájajú s ďalšími prívodmi vzduchu po stranách mriežky. Široká zadná časť sa sčasti podobá športovej Alfy Romeo TZ.
Na obrázkoch to tak nevyzerá, ale elektromobil je malý. Alfa Romeo Milano má rozmery bežného hatchbacku, na dĺžku má len 4,17 m, na šírku 1,78 m a výšku 1,5 m, čo znamená zhruba veľkosť modelu Kia Soul.
Aj interiér nesie dizajnový jazyk značky. Nájdete tu 10,25″ prístrojový štít, v strede sa nachádza 10,25″ displej infotainmentu, ten je umiestnený o niečo nižšie a naklonený smerom k vodičovi v stredovej konzole. Okrúhle vetracie otvory ohraničujú palubnú dosku. Infotainment podporuje OTA aktualizácie pre mapy a palubný softvér. Mobilná aplikácia umožní vzdialené ovládanie vybraných funkcií, nájdete tu dokonca aj virtuálneho asistenta s funkciou ChatGPT.
Výrobca sa pochválil veľkým batožinovým priestorom, má byť najväčší spomedzi prémiových konkurentov, až 400 l. Okrem toho sa pod prednou kapotou nachádza ďalší úložný priestor, ktorý je špeciálne vyhradený na nabíjací kábel.
Štandardné verzie Alfy Romeo Milano budú mať vpredu jeden motor s výkonom 115 kW, zatiaľ čo Alfa Romeo Milano Elettrica Veloce bude vybavená dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 177 kW. Obe verzie dostávajú 54 kWh batériu. V cykle WLTP má základný model dojazd zhruba 410 km. Nabíjať bude možné výkonom do 100 kW, z 10 % na 80 % sa batéria nabije do 30 min. Palubná nabíjačka podporuje výkon 11 kW.
Alfa Romeo Milano Elettrica Veloce nezískava len väčší výkon. Bude posadená o 2,5 cm nižšie na 20″ kolesách, získa pevnejšie predné a zadné stabilizátory, predné brzdy budú mať štvorpiestikové strmene s väčšími 15″ rotormi.
Alfa Romeo Milano bude k dispozícii na objednávku len v Európe, do USA sa dovážať nebude. Presné ceny nepoznáme, ale hovorí sa, že cena plne elektrickej novinky by mala začínať 39 500 €, za hybrid si zaplatíte od 29 900 €.