Nikdy som si tak veľmi neobľúbil tak zle navrhnuté zariadenie. Môj MacBook Pro musel ísť ani nie po roku od kúpy na reklamáciu klávesnice, ktorá začala bezdôvodne zdvojovať niektoré znaky. Ako to prebiehalo a ako to dopadlo?
Takmer 100-tisíc znakov mesačne len na web TECHBOX.sk, ďalšie desiatky tisícov znakov do školy, četov, diskusných fór… Nedá sa preto ani veľmi čudovať, že povestne nespoľahlivý dizajn spínačov Butterfly sklamal takmer presne 11 mesiacov po kúpe 13” MacBooku Pro s Touch Barom (model 2018).
Záruka mi teda ešte stále platila, no pred hľadaním servisných stredísk ma upokojil aj fakt, že Apple si nespoľahlivosť týchto klávesníc priznalo aj ďalším programom výmeny a predĺženého poskytovania opráv, ktorý sa mimochodom týka aj tohtoročných modelov Pro a Air už od momentu ich vydania. Tomu sa hovorí dôvera v kvalitu vlastných produktov…
Priamo na vyššie odkazovanej webovej stránke Apple hovorí o autorizovaných poskytovateľoch servisných služieb. Keďže Apple poskytuje originálne náhradné diely len týmto servisom, voľba bola jasná. Autorizovaný servis vo vašom okolí môžete nájsť priamo cez webovú stránku spoločnosti Apple.
Na základe tejto mapy som sa rozhodol navštíviť autorizovaný servis SWISS Spol. v Bratislave, ktorý som mal v tom momente najbližšie. Na webovej stránke tohto servisu si môžete zarezervovať termín opravy, no ja som sa to rozhodol risknúť, vytlačil som si kópiu dokladu o kúpe a vybral som sa na pobočku servisu. Oplatilo sa, servis bol prakticky prázdny.
K reklamácii stačilo doniesť iba spomínaný doklad a samotné zariadenie. Krabicu, nabíjačku alebo obal by ste tak to sebou ťahali zbytočne. Po spísaní reklamačnej správy som sa s MacBookom na pár dní rozlúčil a zo servisu odchádzal iba s kópiou správy. Na tejto správe nájdete referenčné číslo, pod ktorým môžete na stránke servisu sledovať online stav zákazky. Šikovné.
Nedokážem bohužiaľ zhodnotiť, ako dlho by mala štandardne trvať oprava klávesnice na MacBooku Pro, pretože v mojom prípade počas reklamácie nastalo niekoľko zásekov, od zlého zapísania mojej e-mailovej adresy, až po výpadok internetu v servise, kvôli čomu som si zariadenie nemohol vyzdvihnúť v deň, kedy som dostal notifikáciu o ukončení jeho opravy.
Keďže išlo hlavne o nešťastnú súhru viacerých náhod, nemá zmysel tu tieto záseky veľmi rozpisovať. Vo výsledku môžem povedať iba to, že po všetkých zdržaniach som svoj MacBook Pro dostal zo servisu po 10 dňoch. Verím však, že štandardne oprava klávesnice netrvá dlhšie, než priemerných 72 hodín, ako to uvádza aj servisné stredisko SWISS spol. na svojej stránke.
Summa Summarum, MacBook Pro som si zo servisu vyzdvihol po 10 dňoch. Keďže výstupná diagnostika v priebehu týchto 10 dní ukázala, že vymenená bude musieť byť aj matičná doska, z pôvodného MacBooku mi zostal v podstate iba displej. Aké z toho plynie ponaučenie? Pred cestou do servisu si urobte zálohu pomocou Time Machine.
Ja som si samozrejme zálohu pre istotu urobil, no rozhodol som sa túto príležitosť využiť na nový štart s čistým systémom. Ešte predtým som však musel aktualizovať operačný systém. Matičná doska osadená do môjho MacBooku totiž na sebe mala nainštalovaný ešte minuloročnú verziu macOS High Sierra, s ktorou sa pôvodne minuloročný MacBook Pro začal predávať.
Povráva sa, že Apple v prípade takýchto opráv aj do starších modelov vkladá vynovenú klávesnicu, akú využíva aj pri tohtoročných modeloch MacBook Pro a MacBook Air. Keďže však nemám chuť rozoberať čerstvo vymenenú klávesnicu, túto informáciu nemôžem potvrdiť, ani vyvrátiť. Môžem skonštatovať iba to, že nová klávesnica pôsobí o niečo tuhšie, čo je však príznak každej novej, ešte “nevypísanej” klávesnice.