Reklama

Ako veľmi sa konštrukčne odlišuje iPhone 12 oproti iPhone 12 Pro?

Zdroj | iFixit
Richard Pliešovský
Zdroj | iFixit
Zdroj | iFixit

Zatiaľ čo sa v naších dolinách a hájoch iPhone série 12 ešte ani nezačali predávať, iFixit ich už pekne rozštvrtil, vypitval a zdokumentoval. Zistenia technikov priniesli niekoľko prekvapení.

Zdroj | iFixit

Ako už zrejme viete, nové iPhony 12 a 12 Pro sú vybavené  procesorom A14 Bionic, majú 6,1-palcový Super Retina XDR OLED displej s True Tone a podporou HDR.

Apple iPhone 12 má flash pamäť (v základe) 64 GB, iPhone 12 Pro 128 GB. Oba modely podporujú 5G sieť (do 6 GHz a mmWave), plus 4×4 MIMO LTE, 802.11ax Wi-Fi 6 a Bluetooth 5.0.

Pozrite si

12 TOP noviniek, ktoré prináša iPhone 12

Smartfóny majú 12 Mpx kamerový systém s ultraširokouhlými (f/2,4) a širokouhlými f/1,6) fotoaparátmi. Model Pro sa odlišuje od základného iPhone 12 fotoaparátom – má tretí senzor s teleobjektívom a technológiu LiDAR.

Smartfóny podporujú 15-wattové bezdrôtové nabíjanie MagSafe a majú vylepšenú ochranu IP68 do hĺbky 6 metrov po dobu 30 minút (IEC 60529).

Zdroj | iFixit
https://youtu.be/-RlwChHSfWw

Aj dlhé a náročné rozoberanie začína povolením prvej skrutky.

Zdroj | iFixit

Špeciálne nástroje od iFixit pomôžu oddeliť displej od tela smartfónu ľahko a bez poškodenia.

Zdroj | iFixit
Zdroj | iFixit

Displej sa otvára z pravej strany, to znamená, že výnimočne majú ľahšiu prácu ľaváci.

Zdroj | iFixit

Aby sa obrazovka úplne oddelila od zvyšku smartfónu, musí sa odstrániť štíti konektoru.

Zdroj | iFixit

Keď sú obrazovky konečne oddelené, naskytne sa nám pohľad na oba modely.

Zdroj | iFixit

Ako vidíte, okrem kamerových modulov nevidíme žiadne rozdiely.

Zdroj | iFixit

IFixit dokonca vyskúšal zameniť displeje medzi modelmi. Bez problémov fungovali.

Odstránenie krytov fotoaparátov ukazuje najväčší rozdiel.

Zdroj | iFixit

Ukázalo sa, že telefóny sú veľmi podobné. Tam, kde má iPhone 12 Pro svoj extra modul fotoaparátu a LiDAR, má iPhone 12 plastový medzikus.

Zdroj | iFixit

Modulárne porty SIM kariet sú dobré opraviteľné, technici pripomínajú, že sú zvláštne umiestnené. Modul na SIM kartu, logická doska a batéria majú na rozdiel od predchádzajúcich modelov opačné strany.

Zdroj | iFixit

Reproduktory sú v oboch modeloch upevnené pomocou skrutiek Phillips a ľahko sa uvoľnia.

Zdroj | iFixit

Batéria je prilepená. Technikov zaujíma, či je naozaj pravda, že sú batérie v oboch modeloch rovnaké. Je to tak, kapacita 10,78 Wh je zhodná pre obe batérie. Ide teda o veľký pokles kapacity v porovnaní s minuloročnými iPhone 11, ktoré disponovali 11,91 a 11,67 Wh. Na druhej strane, nový čips je vyrobený 5 nm technológiou, ktorý má výrazne nižšiu spotrebu energie.

Zdroj | iFixit

Nechýba röntgenová snímka oboch smartfónov. Všimnite si magnetické kruhy pre MagSafe.

Zdroj | iFixit

Logické dosky na iPhone 12 vyzerajú takto. Oproti Pro modelu sa líšia minimálne, len inými sériovými číslami.

Zdroj | iFixit

Červenou farbou je označený Apple APL1W01 A14 Bionic SoC, oranžovou flash pamäť, žltou transceiver Qualcomm SDR865 5G + LTE, zelenou Modem-RF od Qualcomm SDX55M 5G a medzifrekvenčný integrovaný obvod SMR526, svetlomodrou je označený ultraširokopásmový čip USI a Apple U1 a tmavomodrou zosilňovač Avago 8200 s integrovaným duplexorom.

Zdroj | iFixit

Rozoberanie pokračuje modulmi pre Face ID, Lighting konektorom a ďalšími.

Zdroj | iFixit

Nezabúda sa ani na MagSafe. Magnetická nabíjačka sa skladá z cievky a 18 (!) magnetov.

Zdroj | iFixit

Polarita magnetov zaručuje ideálne umiestnenie nabíjačky na zadnú stranu iPhone a jeho efektívne, 15-wattové nabíjanie.

Zdroj | iFixit

Technici z iFixit sa s nami lúčia takýmto futuristickým zátiším:

Zdroj | iFixit

Skóre opraviteľnosti je 6 z 10 možných bodov. Podľa iFixit sa v iPhonoch ľahko vymieňa displej a batéria. Veľkým plus je tiež, že väčšina dôležitých komponentov je modulárna a ľahko prístupná, resp. vymeniteľná. Apple začal používať viac skrutiek ako lepidla, tu si však musíte dať pozor, aby si ich nezamenili. Ako veľký nedostatok vidia možnosť ľahkého poškodenia predného a zadného skla, napríklad pri páde.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.