Určite to poznáte, telefón zazvoní v tej najnevhodnejšej chvíli. Keď sa k nemu napokon prepracujete, zo slúchadla sa vám ozve ponuka na poistku, či ponožky. Mnohých to vytáča až tak, že reagujú extrémom, napríklad dvíhajú len čísla uložené v kontaktoch, alebo majú permanentne zapnutý tichý režim.
Teraz sa zdá, že prichádza na lepšie časy a používatelia budú od týchto nevyžiadaných volaní ochránení. S iniciatívou prichádza štát a zdá sa, že to funguje. Viete ako si to nastavíte?
Ako na to?
Na to, aby vás nikto neotravoval potrebujete dostať vaše telefónne číslo do databázy. Tú nájdete na stránke NevyziadaneVolania.sk. Kliknite na Účastník > Vstúpiť. Zobrazí sa vám ďalšia strana, kde zadáte vaše telefónne číslo a kliknete na Zaregistrovať sa. Potvrdíte súhlas s informáciami o spracovaní osobných údajov a kliknete na Overiť číslo.
Zavoláte na bezplatnú linku 0800 888 000 z vášho čísla. Zo záznamníka sa vám ozve: Vaše číslo bolo overené, pokračujte, prosím, podľa pokynov na internetovej stránke. Následne kliknete na stránke Potvrdiť. Zobrazí sa vám Zoznam marketingových oblastí. Tam si môžete buď jednotlivo odfajkať oblasti, pre ktoré chcete zamedziť marketingové volania, alebo kliknete na prvý „chlievik“ Všetky. Následne potvrdíte voľbu zeleným tlačidlom Potvrdiť.
Na stránke sa vám objaví oznam o uložení vašich preferencií. V pravom hornom rohu si všimnite ikonku používateľa. Vedľa nej je uvedené vaše telefónne číslo. Ak sa chcete odhlásiť, rozbaľte ponuku, odhláste sa a môžete vykonať ten istý úkon pre ďalšieho člena rodiny.
Zoznam s telefónnymi číslami sa aktualizuje každých 15 dní, vždy k 1. a 16. kalendárnemu dňu. Ak sa zaregistrujete napríklad dnes, volania vás môžu obťažovať až do 16. decembra. Ak by sa to opakovalo aj po tomto dátume, načítajte si opäť stránku NevyziadaneVolania.sk a v menu otvorte časť Podanie podnetu. Štátne úrady preveria vaše podanie, nezodpovedným spoločnostiam môžu udeliť pokutu od 200 eur, ale aj 5 % z ročného obratu.
Ak po čase zistíte, že vy ste chceli, aby sa vám ozvali marketingové spoločnosti napríklad z oblasti domácnosť, stavba a záhrada, opäť si načítate stránku NevyziadaneVolania.sk, prihlásite sa pod svojim číslom, overíte ho a aktualizujete Zoznam marketingových oblastí.
Nesmiete zabúdať, že volať vám môže aj naďalej váš operátor, banka, kuriérska spoločnosť, či vaša autoopravovňa, ale aj z iných firiem – z každej, kde ste odsúhlasili možnosť kontaktovania s ponukami.
Na tému otravných telefonátov sme sa rozprávali aj v našom TECHTALKS. Určite si pozrite zaujímavý rozhovor s Alexandrou Daňkovou – produktovou manažérkou O2 Slovakia.