Reklama

Ako jazdí a kam až zájde nový Hyundai INSTER?

TECHBOX

Kompaktný elektromobil s dizajnom SUV Hyundai INSTER dorazil na Slovensko. My sme si vyskúšali, ako sa v ňom jazdí a akú má reálnu spotrebu.

Môžete mať v novinke aj predhrev batérie? Ako rýchlo sa vie INSTER nabiť? Toto sú naše skúsenosti s elektromobilom, ktorý si viete kúpiť už od 23 250 €.

Hyundai INSTER sme vám predstavili v predchádzajúcej časti nášho seriálu, pozreli sme sa najmä na základnú výbavu COMFORT. Ako sa však s novinkou jazdí vám prezradíme práve teraz. Čo vás milo prekvapí je priestranný interiér, a to nielen vpredu, ale i vzadu. Dobrou správou je, že skutočne aj vodiči väčšieho vzrastu sa nebudú v interiéri cítiť stiesnene, naopak. INSTER tak doslova klame telom, kompaktný zvonku, priestranný vo vnútri.

Obsah pokračuje pod reklamou

Čo však budete chcieť zažiť je samotná jazda. Tá je totiž mimoriadne komfortná a tichá. Ticho je síce predpokladom, veď sedíte v elektromobile. Ale to, ako precízne je naladený podvozok, a aký pocit budete mať z jazdy, to jednoducho treba zažiť. Tu nie sú žiadne kompromisy, Hyundai odviedol kus dobrej práce a vy dostávate elektromobil, v ktorom sa budete cítiť nielen komfortne, ale i bezpečne. Je až neuveriteľné s akou ľahkosťou prejdete aj nerovnosťami na cestách, ako Hyundai INSTER drží stopu v zákrutách, či aký je tento štýlový elektromobil tichý aj pri vyšších rýchlostiach.

A to všetko pri maximálne efektívnej jazde. My sme si vyškúšali Hyundai INSTER s väčšou 49 kWh batériou a vyšším výkonom. V základe pritom máte 42 kWh batériu a výkon 97 koní. S takouto batériou by ste mali prejsť 327 kilometrov (WLTP). S väčšou 49 kWh batériou je však dojazd už na úrovni 370 kilometrov (WLTP), samozrejme ak máte menšie 15-palcové kolesá. To je síce hodnota za ideálnych podmienok, no keď sme Hyundai INSTER nabili, dojazd sme videli na úrovni viac ako 300 kilometrov! To bola vzhľadom na vonkajšiu teplotu vynikajúca hodnota.

Pri väčšej 49 kWh batérii máte pritom výkon až 115 koní. Verte nám, že s takýmto výkonom viete s kompaktným Hyundai INSTER jazdiť skutočne svižne. Poteší vás aj nízka priemerná spotreba, ktorá sa aj pri nízkych teplotách pohybovala na úrovni 17 kWh/100 kilometrov. Podľa metodiky WLTP by ste sa mohli dostať aj na 14,9 kWh/100 km, čo je určite reálna hodnota pri ideálnych podmienkach a teplotách. My sme totiž Hyundai INSTER skúšali pri vonkajšej teplote iba 11 °C.

Dobrou správou je, že s plnou batériou nie je problém reálne prejsť 300 kilometrov bez ohľadu na to, či jazdíte v meste, alebo s elektromobilom vyjdete na diaľnice. My sme s ním prešli takmer 600 kilometrov a bol to veľký pozitívny zážitok. Totiž, gro ciest boli práve diaľnice, napriek tomu, že Hyundai INSTER sa najlepšie cíti v meste.

Čo vás milo prekvapí je aj samotné nabíjanie. Palubná nabíjačka vám umožní nabíjať výkonom 10,5 kW. Na DC nabíjacích staniciach však viete nabíjať výkonom až do 120 kW! To znamená, že batériu z 10 na 80 % nabijete do 30 minút. Samotný Hyundai vám ponúkne výhodné nabíjanie aj cez aplikáciu a kartu Charge myHyundai, ktorú sme na nabíjanie využívali aj my.

Priamo v menu si viete cez dotykový displej nastaviť nabitie na požadovanú kapacitu batérie. Rovnako si viete nabíjanie plánovať a cez aplikáciu nastaviť aj napríklad vyhrievanie, alebo vychladenie elektromobilu na diaľku. Skvelou funkciou je predhrev batérie. Túto možnosť máte za príplatok, kde si k základnej výbave COMFORT systém vyhrievania batérie viete dokúpiť spolu s tepelným čerpadlom. Od výbavy FAMILY je však táto funkcionalita bez príplatku.

Obsah pokračuje pod reklamou

Hyundai INSTER toho ponúka podstatne viac. Už nabudúce vám prezradíme, čo dostanete v najvyššej výbave STYLE a čo znamená vychytávka V2L, ktorá je súčasťou toho naj, čo si viete v tomto kompaktnom modernom elektromobile dopriať.

Ak o Hyundai INSTER máte záujem, môžete si ho dopriať už od 23 250 €. Rozhodne si pozrite stránky výrobcu a pozorne si preštudujte cenník, pretože milým prekvapením je to, čo všetko v jednotlivých výbavách dostanete. Napríklad netreba zabudnúť ani na 5 ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov a, samozrejme, na batériu so zárukou až 8 rokov, resp. 160 000 kilometrov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.