Z času na čas niektorý z talentovaných dizajnérov vytiahne z automobilovej histórie model, ktorý by si práve teraz zaslúžil oživenie. Takým prípadom je aj elektromobil BMW 1602 Elektro-Antrieb z roku 1972, pod ktorého reinkarnáciu sa podpísal dizajnér David Obendorfer.
Aj keď elektromobily zažívajú ten pravý „boom“ až v týchto rokoch, v skutočnosti sa prvé modely s plne elektrickým pohonom sporadicky objavovali na trhu už pred niekoľkými desaťročiami. Výnimkou nebolo ani BMW, ktoré práve naopak v súčasnosti pristupuje k tomuto segmentu veľmi opatrne.
Písal sa rok 1972, keď BMW predstavilo svoj prvý elektromobil postavený na dnes už ikonickom modeli BMW 1602. Nové elektrické BMW 1602 Elektro-Antrieb však nemierilo do predaja, vyrobené boli len dva kusy určené na prepravu VIP hostí a športovcov, ako aj na sprievod bežcov počas maratónu pri príležitosti olympijských hier, ktoré sa v roku 1972 konali v Mníchove.
BMW 1602 Elektro-Antrieb poháňal na prednej náprave umiestnený elektromotor s výkonom 32 kW (43 koní), ktorý bol schopný jazdiť maximálne rýchlosťou 100 km/h a na zhruba polovicu tejto hodnoty mu trvalo vyšplhať sa presne 8 sekúnd. Batériu s kapacitou 12,6 kWh, ktorá vážila zhruba 350 kilogramov, bolo možné nabíjať, ale aj celkom vymeniť. Na jedno nabitie mala vydržať prejazdiť zhruba 30 až 60 kilometrov.
Ako by vyzeral tento model, ak by sme jeho dizajn preniesli do 21. storočia? Túto otázku si kládlo za posledné roky mnoho dizajnérov, no odpoveď Davida Obendorfera patrí medzi tie najlepšie. Rozmery jeho modernej verzie modelu 1602 Elektro-Antrieb sa pritom zhodujú so súčasnými modelmi radu 2 Coupé.
Musíme povedať, že by sme sa vôbec nenahnevali, ak by sa BMW nechalo priamo týmto dizajnom inšpirovať a na trh prinieslo aspoň jeho špeciálnu limitovanú edíciu. Napokon, celkom by zapadalo do jednej garáže bok po boku s najnovším retro elektromobilom Honda e.