Reklama

Aké bolo post-pandemické MWC? Preplnené, no aj tak trochu prázdne

Stanislav Vinc

Po dvoch rokoch pandémie, ktorá presunula celosvetovo známu výstavu Mobile World Congress výhradne do online sveta, sa svetoví technologický lídri tento rok vrátili fyzicky späť na pôdu barcelonského výstaviska. O zaujímavé technológie na výstavisku rozhodne nebola núdza, no vo vzduchu bolo nepochybne cítiť, že MWC prechádza nevyhnutnou zmenou.

Po typickom januárovom útlme sa výrobcovia mobilných zariadení začali vždy v priebehu februára prebúdzať k životu a všetkých fanúšikov technológií postupne pripravovať na veľké oznámenia, ktoré si šetrili na výstavu Mobile World Congress organizovanú v Barcelone. Človek prakticky nevedel, ktorú konferenciu má skôr sledovať, do ktorého stánku skôr skočiť a s ktorou novinkou sa skôr podeliť so svetom prostredníctvom článkov, fotiek a videí.

Veľké mená však začali MWC v posledných rokoch postupne opúšťať na čele so Samsungom, ktorý začal svoje nové vlajkové lode z rodiny Galaxy S predstavovať na samostatných eventoch. Aj keď to tak bolo aj tento rok, stánok Samsungu patril paradoxne k tým najlepším na výstavisku. Viaceré veľké značky ako Sony či Lenovo tento ročník kvôli pandémii úplne vynechali.

https://www.instagram.com/reel/Caor2_GKvkF/

Tento priestor vo sfére mobilov však nezostal dlho prázdny a príležitosti ukázať sa, sa okamžite chytili viaceré čínske značky. Honor si do Barcelony priniesol novú sériu smartfónov Magic4, OPPO nám naživo predviedlo revolučné 150-wattové nabíjanie, POCO novú dvojicu smartfónov strednej triedy a naživo sme si konečne mali možnosť obzrieť aj prototyp smartfónu so selfie fotoaparátom ukrytým pod displejom či skaldací smartfón Honor Magic V.

Doba vlajkových lodí, okolo ktorých by stáli hlúčiky nadšených novinárov a fanúšikov, sa však zjavne vo sfére smartfónov definitívne skončila. Smartfóny sú už takpovediac dospelými zariadeniami a tie hlúčiky sa presunuli do úplne iných stánkov, ktoré s mobilnými technológiami až tak nesúvisia. Dočkáme sa premenovania MWC?

Pozrite si

Kúpou tohto príslušenstva pre Apple zariadenia môžete pomôcť Ukrajine

Obrovský ruch na MWC 2022 sme zažili v stánku automobilky Fisker, ktorá po prvý krát na európskom trhu ukázala svoje elektrické SUV Ocean. Podobne rušne bolo okolo nového elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric, ktoré sme si mali len pár dní predtým možnosť vyskúšať kúsok od Barcelony naživo.

https://www.instagram.com/reel/CamdJ8iq9Yu/

Nemenej ľudí bolo v stánku HTC, ktoré na MWC 2022 prinieslo svoju vlastnú predstavu o metaverze s názvom Viverse. Mimochodom, čo by ste si mali vlastne pod pojmom „metaverzum“ predstaviť, nie je jasné ani samotným firmám. Pre niektoré ide skrátka o ďalší spôsob, ako pomenovať virtuálnu realitu. Spojte to s kolotočom a môžete to rovno nazvať „4D Metaverse“, nech to už znamená čokoľvek.

Zaujímavým spôsobom svoj stánok poňalo Xiaomi, ktoré k sebe dokázalo pritiahnuť každého okoloidúceho robotickým psom CyberDog, ktorý predstavilo koncom minulého leta či priehľadným televízorom, ktorý si svoju premiéru odbil dokonca už v roku 2020. Prekáža to? Vôbec nie, aj tieto vychytávky dokázali zaujať viac, ako mnohé klasické mobilné technológie.

https://www.instagram.com/reel/Caot6hzlwee/

Bolo to cítiť už počas minulých ročníkov, no MWC 2022 v nás tento pocit ešte viac umocnil – Mobile World Congress sa čoraz viac mení na B2B event, na ktorom ide skôr o biznis, nadväzovanie kontaktov, hľadanie príležitostí pre start-upy a inovácií pre podnikateľov a veľké firmy. Je to logické, premiéry produktov je oveľa pohodlnejšie a lacnejšie urobiť online. S biznisom to už tak jednoduché nie je.

Tejto forme prepojenia start-upov, investorov a veľkých firiem, bola na MWC 2022 venovaná celá jedna hala nazvaná 4YFN – 4 Years From Now, ktorá bola takpovediac posiata malými stánkami spoločne pripomínajúcimi blší trh. Celý ďalší pavilón zabrali telekomunikačné spoločnosti či poskytovatelia cloudových služieb, do ktorých bežný smrteľník nemá dôvod zavítať.

Hoci sa výstaviskom aj napriek pandémii premleli tisícky ľudí, po stránke horúcich noviniek pôsobilo tohtoročné MWC mimoriadne chudobne a skromne. Bude zaujímavé sledovať, ako na to zareaguje samotná asociácia GSM, ktorá výstavu organizuje. Ak to takto pôjde ďalej, je celkom možné, že MWC čoskoro navštívime opäť iba virtuálne a to aj bez akejkoľvek pandémie.

Za možnosť priniesť vám spravodajstvo priamo z výstavy MWC 2022 ďakujeme spoločnosti Samsung Electronics Slovakia.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.