Reklama

Airbus, Rolls-Royce a Siemens spájajú sily pri vývoji hybridného lietadla

Zdroj | Airbus
Stanislav Vinc
Zdroj | Airbus
Zdroj | Airbus

Elektromobily sa pomaly ale isto stávajú súčasťou premávky, no k elektrifikácii leteckej dopravy máme ešte ďaleko. Zmeniť to chcú spoločnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens, ktoré začnú skúmať túto oblasť lietadlom E-Fan X s hybridným pohonom.

Lietadlo E-Fan X má byť akýsi pokusný králik, na ktorom si vyššie spomenuté spoločnosti vyskúšajú vývoj a prevádzku lietadla s čiastočným elektrickým pohonom. Najprv bude nahradený jeden štandardný motor za 2 MW elektromotor a ak pôjde všetko hladko, nahradený bude ďalší motor.

Pozrite si

Boeing prinesie prvé lietadlo s hybridným pohonom už čoskoro

E-Fan X by sa mal dostať do vzduchu niekedy v roku 2020. Ešte predtým ale bude potrebné otestovať, ako elektromotory s vysokým výkonom pracujú pri vysokej prevádzkovej teplote, vo veľkej výške a pod vplyvom elektromagnetických vplyvov.

Zdroj | Airbus

Airbus bude mať pri E-Fan X na starosť architektúru riadenia elektrického systému a batérií a ich integráciu do riadenia letu. Rolls-Royce bude zodpovedný za klasické motory, 2 MW generátor a elektroniku. Siemens zabezpečí 2 MW elektromotor, riadiacu jednotku elektroniky a ďalšie elektronické zariadenia.

Pozrite si

Toyota chystá batérie s pevným elektrolytom. Úplne zmenia elektromobily

Spoločnosti si stanovili, že chcú dosiahnuť environmentálny cieľ Európskej únie, podľa ktorého by do roku 2050 mala klesnúť koncentrácia oxidu uhličitého vo vzduchu o 75%,  koncentrácia oxidov dusíka o 90% a produkcia hluku o 65%. S dnešnými technológiami by tento cieľ nebolo možné dosiahnuť. Lietadlo E-Fan X je projekt, ktorý tieto technológie prinesie a zároveň prevedie do praxe.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.