Reklama

Absolútny luxus na čínsky spôsob? Maexstro od Huawei konkuruje aj Rolls-Royce

Zdroj | Maextro
Števo Porubský
Zdroj | Maextro
Zdroj | Maextro

Huawei poznáme na Slovensku hlavne vďaka smartfónom, tabletom či hodinkám, mnohí ho poznajú aj vďaka fotovoltaike či mobilným siaťam. Takmer nikto ale nevie o tom, že vyrába aj elektromobily.

V Číne vznikajú partnerstvá, ktoré nikde inde nenájdete a tak vznikla aj automobilka Maextro. Za ňou stojí práve Huawei a čínsky výrobca automobilov JAC Group.

Zdroj | Maextro
Obsah pokračuje pod reklamou

Podobných spojení by ste v Číne objavili desiatky. Napokon aj Huawei už takto spolupracuje s BAIC na značke Stelato, ale aj Luxeed či Seres Group v aliancii HIMA. Maextro je ale niečo iné. Je to absolútny luxus na kolesách, ktorý nemá problém konkurovať luxusným limuzínam od Mercedes-Benz či dokonca Rolls-Royce. Vo vnútri až takmer 5,5-metrového obra vládne luxus, unikátne materiály a technologické lahôdky. Všetko pritom bude bežať na HarmonyOS, operačnom systéme od Huawei.

Zdroj | Maextro

Samozrejmosťou je ADAS systém s 32 rôznymi snímačmi a senzormi, vrátane LiDARu nad čelným sklom pre systém Huawei ADS. Teoreticky by tak Maextro S800 mohol jazdiť sám. Časom. Systém by už teraz mal vedieť pomáhať vodičom, hlavne v zlých poveternostných podmienkach. Pre Čínu sa viac ako hodí klimatizácia s vysokou mierou filtrácie vonkajšieho vzduchu.

Dizajn je takým mixom všetkého možného, nájdete tu aj prvky Rolls-Royce, Bentley, aj prvky Mercedesu, resp. Maybachu, hlavne tie plné disky kolies jasne odkazujú na originál. Na Mercedes-Benz odkazuje aj samotný názov modelu S800.

Zdroj | Maextro

Prekvapivo sa ale zadné dvere neotvárajú v protismere, ale „normálne“. Vo vnútri si ale tvorcovia dali záležať aj na luxusných drobnostiach, s akými pôvodne prišiel Rolls-Royce.

Zdroj | Maextro

Napríklad strop s hviezdami z optických vlákien. Tie ale nájdete dokonca aj vo vonkajších rúčkach dverí! Akoby tých hviezd nebolo málo, nájdete ich aj v predných svetlometoch i zadnej svetelnej lište.

Čerešničkou na tom všetkom je podsvietený predný znak.

Pod kapotou môžu byť dva alebo tri motory s rôznym výkonom. Ten môže byť od 480 do 850 koní (635 kW), pričom verzia s predĺženým dojazdom vďaka benzínovému motoru (ten vyrába iba elektrickú energiu) môže mať cez 1 000 koní.

Batérie od CATL majú mať kapacitu od 63,3 kWh. Najväčšia pre čisto elektrický pohon zatiaľ nie je známa, no bude mať pokojne aj dvojnásobnú kapacitu. Nabíjať by sa mali výkonom takmer 400 kW. Obe sú, samozrejme, na 800 V architektúre.

Zdroj | Maextro

Technologickou zaujímavosťou je aj polomer otáčania tohto korábu, a to len 5,05 metra aj vďaka aktívnemu podvozku od Huawei. Chýbať nemá ani krabia chôdza pre prípad úzkych priestorov, kde by nepomohol ani špičkový podvozok.

Obsah pokračuje pod reklamou

Cena? Oproti luxusu z Británie či Nemecka je to stále celkom prijateľná cena – 1-1,5 milióna CNY, čo je okolo 132 – 198 000 €.

Zdroj | Maextro
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.