Nedávno sme vás informovali o niektorých výsledkoch novembrového vydania štúdie Ericsson Mobility Report (PDF). Popri tom, že Ericsson predpokladá nárast 5G pripojení očakáva, že siete 5G môžu priniesť aj plynulejšiu dopravu, zároveň tak rýchlejšiu reakciu na krízové situácie, ale aj menší dopad na životné prostredie. Technológie majú analyzovať dopravnú situáciu v reálnom čase, vziať do úvahy blížiace sa športové či kultúrne akcie, alebo napríklad cestné práce.
Testy na švédskej hromadnej doprave dokázali znížiť počet autobusov na jednej linke o 15 %. 5G má pomôcť aj pri tzv. balíkovaní dopravy. Ide o koordinované brzdenie a akceleráciu áut v zápchach. Ericsson sa pustil do ambiciózneho projektu Transport Research Lab, do ktorého sa zapojili aj výrobca nákladných áut a autobusov Scania a švédsky Kráľovský technologický inštitút. Jeho primárnym cieľom je otestovať životaschopnosť a funkčnosť 5G sietí v oblasti optimalizácie verejnej dopravy. Účelom je tiež šetrenie prírodných zdrojov a zníženie environmentálneho dopadu dopravy.
Stále viac miest začína zavádzať inteligentné dopravné systémy (ITS), ktoré bez prestávky analyzujú dopravnú situáciu a plynulosť premávky. Cestujúci a vodiči tak majú v reálnom čase presné informácie o optimálnej alebo najrýchlejšej trase. Dopravné orgány môžu tiež využívať údaje z ITS k aktualizácii dopravného značenia.