Konečne sme jazdili aktuálne najdostupnejší elektromobil českého výrobcu Škoda Elroq. Vybrali sme si verziu Elroq 50, na ktorú aktuálne prebieha akcia.
Vy sa tak viete dostať pri bohatej základnej výbave na cenu cca. 30-tisíc eur. A to je podľa nás kúpa roka! Toto sú naše dojmy z prvej jazdy po slnečných cestách Malorky.
Škoda Elroq prichádza ako mladší súrodenec väčšieho elektrického modelu Enyaq. Boli sme už na samotnom predstavení novinky v Prahe, odkiaľ sme vám priniesli prvé statické dojmy. Teraz sme mali možnosť s novinkou aj jazdiť a schválne sme si vybrali cenovo najdosupnejšiu verziu Elroq 50. Práve tu vidíme najväčší potenciál elektromobilu a treba povedať, že dojazd nás milo prekvapil.
Škoda Elroq 50 je mimoriadne komfortné a priestranné SUV. V porovnaní s modelom Enyaq je Elroq kratší o 161 milimetrov, pričom pohotovostná hmotnosť novinky je 949 kg. Je tak kratší, ľahší a pritom si Elroq zachoval rovnaký rázvor až 2 765 mm. To znamená, de facto – úplne rovnaký priestor v interiéri! A to je skvelá správa, nejde tak o kompaktné elektrické SUV, kde sa budete tlačiť, naopak aj pri vyšších vodičoch bude za predným sedadlom pre cestujúcich vzadu dostatok miesta.
Dobrou správou je, že aj kufor zostal pomerne veľký! Síce má o 115 litrov menej ako Enyaq, no stále ide o slušnú porciu litrov, máte ich tu 470. Príjemným prekvapením je množstvo nových Simply Clever riešení práve v batožinovom priestore vrátane špeciálnej sieťky s nosnosťou 3 kg pod zadným plátom. Tu si môžete odložiť napríklad nabíjacie káble, keďže žiaľ ani Elroq nemá odkladací priestor pod prednou kapotou.
Interiér vám bude známy. Nečakajte tu však tlačidlá Smart Dials, je totiž úplne identický s Enyaqom…akurát ponúkne nové materiály a dekory či nové logo SKODA na volante. Ale to na druhú stranu nie je zlá správa, z prvej jazdy musíme skonštatovať, že kvalita sa od prvých Enyaqov zlepšila a všetko je tu spracované na najvyššej úrovni. Interiéru dominuje 13-palcový dotykový displej aktuálne s najnovším softvérom 5.4. To znamená, že všetko fičí rýchlo, nechýba napríklad možnosť predhriať si batériu, ale i také maličkosti ako napríklad vypnutie tónu upozorňujúceho na prekročenú rýchlosť na jediné kliknutie.
Jazda je mimoriadne komfortná, dovolíme si tvrdiť, že Elroq v danej cene ponúkne najlepšie jazdné vlastnosti. A prečo sme si vybrali verziu Elroq 50 s menšou „len“ 55 kWh (využiteľných 52 kWh) batériou? Lebo tá má nastavenú mimoriadne atraktívnu cenu. Keďže prvé modely prídu zákazníkom až v roku 2025, cena štartuje na sume 33 810 eur (už so započítanou 23% DPH). Dobrou správou však je, že vám Škoda ponúkne jesenný bonus vo výške 2 300 eur + zimné komplety grátis (v hodnote 1 476 eur). A tak sa dostanete na cenu 30 034 eur, za naozaj skvele vybavený elektromobil Elroq 50! A to je priatelia na elektrické priestranné SUV, akým je Elroq, veľmi dobrá cena.
A ak by ste si elektromobil kupovali na IČO, získate ho za cenu 24 876 eur bez DPH! Zvýhodnenie vo výške 9,5%. Ak by ste si do firmy vybrali min. 2 modely Elroq, Škoda sľubuje ešte vyššiu, min. 10% zľavu… toto môže byť veľmi zaujímavé. Získať tak komfortný, priestranný moderný elektromobil v cene na úrovni 25 000 eur bez DPH, povieme vám, konkurencia bude mať čo doháňať.
A z prvých jázd po cestách Malorky máme pre vás aj ďaľšiu dobrú správu. Dojazd modelu Elroq 50 je skutočne zaujímavý a pre mnohých môže byť postačujúci. So zadným náhonom a elektromotorom s výkonom 125 kW (170 koní) totiž viete prejsť podľa WLTP metodiky 362-375 kilometrov. Z praxe už vieme, že WLTP hodnoty sú nadhodené, i tak nás reálny dojazd pri vonkajšej teplote 19 °C prekvapil. My sme dostali Elroq 50 do rúk s batériou nabitou na 94% s odhadovaným dojazdom 293 kilometrov.
Viete, aká bola naša reálna spotreba po prejdení prvých 100 kilometrov? Presne 18,4 kWh/100 km. Pri takejto spotrebe nám v batérii zostalo ešte 58% kapacity a odhadovaný dojazd bol 184 kilometrov. Niektoré redakcie dosiahli dokonca hodnoty na celej trase okolo 14,5 kWh/100 km.
Neskôr sa nám spotreba kúsok zvýšila, čo ale spôsobilo i samotné natáčanie videa, časté odstavenie auta so zapnutámi svetlami či infotainmentom. Celkovo sme prešli 168 kilometrov so spotrebou 19,3 kWh/100 km. V batérii sme mali stále 29% kapacity a dojazd 91 kilometrov. Reálne tak môžeme skonštatovať, že s modelom Elroq 50 viete určite prejsť 250 km, ale takých 300 a viac tiež nebude problém. A to je milé prekvapenie, na bežné používaní elektromobilu v meste a okolí, ide o vynikajúce hodnoty. A viete s ním ísť aj na dlhšie trasy.
Celkovo je tak Škoda Elroq 50 príjemným prekvapením. Ak vás zaujíma viac detailov, rozhodne si pozrite aj naše video z prvej jazdy.