Reklama

Bosch ukázal novú verziu motora pre e-biky aj premakaný stabilizačný systém

Zdroj | Bosch
Michal Sobek
Zdroj | Bosch
Zdroj | Bosch

Aj keď je e-biková sezóna tento rok už prakticky na konci, tak spoločnosť Bosch nám dala ochutnávku toho, čo môžeme očakávať v nasledujúcom roku a nie je toho málo.

Tento výrobca sa naplno venuje segmentu e-bikov, prispieva doňho hlavne svojimi motormi. Tie sa delia do niekoľkých kategórii, určite si pozrite náš článok, kde sme vyberali rovno trojicu motorov od tejto spoločnosti.

Zdroj | Bosch
Obsah pokračuje pod reklamou

Avšak tentokrát nevyvinul nový typ motora, ale zdokonalil ten existujúci, reč je o modeli Bosch Performance Line CX pre rok 2025. Výrobca konkrétne hovorí o väčšej dynamike v horách, väčšej agilite na traile a plynulejšej jazde.

Najskôr si povedzme jeho základné parametre. Nominálny výkon dosahuje štandardných 250 W, ten maximálny dokáže narásť až na hodnotu 600 W, pričom maximálny krútiaci moment sa zastavil na úrovni 85 Nm. K dispozícii sú aj jazdné režimy a ich nastavenie v mobilnej aplikácii Bosch Bike Flow.

Niekoľko senzorov presne meria zošliapnutie pedála, a to viac ako 1 000-krát za sekundu. Je tam senzor kadencie s vysokým rozlíšením a presná technológia merania krútiaceho momentu. Vďaka signálom zo senzorov dostanú jazdci vždy ten správny výkon motora, preto je Performance Line CX maximálne všestranný.

Zdroj | Bosch

Hmotnosť samotného motora je o 100 gramov ľahšia a je aj citeľne tichší. Navyše je zabalený do horčíkového krytu. Novinkou je aj funkcia pomoc pri rozjazde do konca, čo jazdci niekedy skutočne ocenia a druhou novinkou je pomoc pri tlačení, kedy sa motor prispôsobí rýchlosti chôdze.

Tam však Bosch nekončí a pri tejto príležitosti predstavil aj nový systém Bosch eBike ABS Pro. Ten je vyvinutý pre náročných jazdcov na horských e-bikoch. Tento systém zvyšuje jazdnú stabilitu tým, že umožňuje neskoré a intenzívne zabrzdenie bez podkĺznutia predného kolesa.

Zdroj | Bosch

Zároveň bola optimalizovaný brzdný tlak tak, aby sa dosiahol ešte lepší, prirodzene silný brzdný účinok aj pri vyšších rýchlostiach. Na výber sú dva režimy, a to ABS Trail Pro pre náročných jazdcov na horských e-bikoch a ABS Race pre enduro pretekárov.

Prvý spomenutý režim bol vyvinutý pre účinnejšie, stabilnejšie a kontrolovanejšie brzdenie na nespevnenom povrchu. Pri režime ABS Race bol upravený rozsah funkcií. Jazdci môžu v tomto režime zadné koleso cielene nadvihnúť a zmeniť jeho polohu.

Zdroj | Bosch

Nový systém Bosch eBike ABS Pro je kompatibilný s kotúčovými brzdami MT7 od spoločnosti Magura a DH-R EVO od spoločnosti TRP, nemožno ním e-bike vybaviť dodatočne. Prvé e-biky s týmto systémom by mali byť k dispozícii u špecializovaných predajcov od konca roka 2024.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.