Reklama

YouTube sa výrazne mení, čo všetko doň pribudne?

Zdroj | unsplash/Nik
Michal Sobek
Zdroj | unsplash/Nik
Zdroj | unsplash/Nik

Platforma YouTube má mesačne stovky miliónov používateľov. Google si to uvedomuje, preto do nej pravidelne pridáva rôzne funkcie. Tentokrát sa zamerala na tvorcov obsahu.

Na podujatí Made on YouTube v New Yorku Google uviedol viacero funkcionalít, pričom sa chce zamerať na komunitu tvorcov obsahu, budovať komunitu a podporovať dlhodobé podnikanie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Do prevádzky príde Dream Screen, ktorý bol ohlásený ešte vlani. Ten dokáže vytvárať pozadia na formát YouTube Shorts. Aj vďaka AI modelu Veo to všetko má byť ešte lepšie. Sme zvedaví na výsledok.

YouTube sa zameral aj na dabing. Vníma to ako cestu, ktorou môžu sprístupniť videá väčšiemu počtu ľudí na viacerých miestach po celom svete bez ohľadu na jazyk, ktorým hovoria. V nadchádzajúcich mesiacoch ho plánujú rozšíriť na státisíce ďalších tvorcov.

Platforma chce pomôcť aj malým a stredne veľkým tvorcom, aby aj oni mali šancu sa objaviť v týždennom rebríčku. Má ísť o niečo ako rozšírenie tlačidla Páči sa mi to. Následne tu bude nové tlačidlo Hype.

Možno ste to ani len netušili, ale v niektorých krajinách, konkrétne v USA a Južnej Kórey, sa dá priamo cez YouTube aj nakupovať. Väčšinou ide o produkty, ktoré daný tvorca promuje alebo o jeho merch. Program sa po novom rozšíri do Indonézie, Thajska a Vietnamu.

Služba Gifts, ktorá používa technológiu Jewels, bude spustená aj počas livestreamov, vďaka čomu budú môcť diváci ľahšie reagovať, vyjadrovať pocity a aktívne sa zúčastňovať na danom momente. Týmto odomknú autorom nový spôsob zarábania peňazí na tejto platforme.

Tvorcovia obsahu budú môcť už čoskoro organizovať svoj obsah do sérií a epizód, vďaka čomu budú mať diváci lepší prehľad o ich tvorbe. Navyše Google chce v tomto zaviesť aj prehrávanie videa automaticky, aby sa mohli diváci hlbšie ponoriť do kanálov tvorcov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.