Reklama

A súboj o najkrajší retro elektromobil vyhráva Renault!

Zdroj | Renault
Stanislav Vinc
Zdroj | Renault
Zdroj | Renault

Nie všetko čo je elektro-, musí byť aj nutne futuristické. Do opačného spojenia nového typu pohonu s nostalgiou, sa teraz pustila automobilka Renault v spolupráci s francúzskym dizajnérom Itom Morabitom známym ako Ora Ïto.

Známy dizajnér si vzal na paškál model Renault 17 zo 70. rokov a pri duchovnom zachovaní jeho podoby ukázal, ako by mal vyzerať, ak by na trh dorazil v roku 2024. Kľúčové je tu aj slovné spojenie „ak by“…

Športové kupé Renault 17 vydané v roku 1971 malo podľa slov automobilky svojim vzhľadom vyjadrovať idealistické vyhliadky na 70. roky. Štvor-dverová karoséria odrážala ducha vtedajšej doby, priestrannosť a aktívne i pasívne bezpečnostné prvky pre rodiny ale aj výkon pre športových nadšencov. Pod kapotou mal tento model svojho času 1,6-litrový benzínový motor s predným náhonom. Do roku 1979 sa z neho predalo 92-tisíc kusov.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Renault

Moderný Renault R17 už masovkou žiaľ nebude, jedná sa iba o tzv. showcar, teda model vyrobený iba pre účely výstav. Renault pre istotu všetkým, ktorí by sa chystali nadchnúť a robiť si nádeje, rovno v tlačovej správe potvrdil, že sa nebude jednať ani o predlohu pre akýkoľvek budúci produkčný model. My však hovoríme, nikdy nehovor nikdy, Hyundai si to s podobným modelom N Vision 74 napokon rozmyslel.

Aj keď ide len o koncept, Renault mu pripísal plne elektrický pohon uložený vzadu, ktorý by poskytoval výkon 270 konských síl. Veľkosť batérie automobilka neupresnila, na jedno nabitie by ale poskytovala dojazd 400 kilometrov. Pomôcť k vysokému dojazdu by mala aj pomerne ľahká karoséria vyrobená z karbónových vlákien.

Zdroj | Renault

Ora Ïto si dal záležať aj na zachovaní vzhľadu interiéru, kde zhruba na rovnakom mieste ako v podobnom modeli nájdeme ukazovatele stavu vozidla, tentokrát však samozrejme v plne digitálnej podobe. Tachometer, otáčkomer, ukazovateľ zvoleného jazdného režimu a ukazovateľ stavu nabitia batérie, sú rozdelené na štyri samostatné displeje s piatym displejom v strede pre infotainment systém.

Nadšencom retro-futurizmu už nezostáva v tejto chvíli nič iné, než len dúfať, že si Renault výrobu konceptu R17 rozmyslí, aspoň v limitovanom počte alebo vo forme inšpirácie pre iný produkčný model. Do tej doby dopyt po takomto retro modeli môže uspokojiť aspoň ikonický Renault 5.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.