Pod názvom „Smart“ si už tri desaťročia predstavujeme malé mestské autíčka s hravým dizajnom a rozmermi, ktoré ich vodičom umožňujú zaparkovať aj na tých najužších miestach. To sa ale teraz mení.
Smart predstavil nový model Smart #5, plne elektrické stredne veľké SUV, ktoré sa dokonca nezľakne ani terénu.
Predstavenie modelu SUV aj od automobilky, od ktorej by ste to nečakali, je bežným úkazom vo svete automobilov už minimálne poslednú dekádu. Že ale raz uvidíme SUV model s logom Smart na kapote, čakal asi len málokto. Aj takéto prekvapenia so sebou ale prináša éra elektrifikácie.
Smart #5 má už o niečo agresívnejší dizajn nie príliš vzdialený napríklad Jeep-u. Ak by ste mu chceli pridať ešte viac vážnosti, vo verzii pre dobroduhov si ho môžete obohatiť o strešné svetlá, strešný nosič, bočné schodíky, rebrík a zvýšenú ochranu podvozku. Táto verzia by mala byť určená pre rodiny a partie, ktoré radi z času na čas vyrazia do prírody a ľahšieho terénu. Svetlá výška tejto verzie ale zostáva bez zmeny.
Posádka sa bude môcť zbaliť do kufra s celkovou kapacitou 1 530 litrov alebo predného kufra s kapacitou 72 litrov. V interiéri okrem toho Smart #5 ponúka celkovo 34 úložkých miest na drobnosti. Na dĺžku má nový model 4 705 milimetrov, rázvor má rozpätie 2 900 milimetrov. Interiérom by sa mal vo veľkej miere podobať na sesterské Mercedesy.
Predné sedadlá bude možné sklopiť o 121 stupňov, zadné potešia priestorom 1 060 milimetrov pre vyšších ľudí. Všetky sedadlá sú samozrejme potiahnuté kožou, ktorú Smart kombinuje s dubovým drevom. Infotainment systém ponúkne posádke vstavaný projektor spárovaný s audiosystémom od spoločnosti Sennheiser, ktorý tvorí celkovo 20 reproduktorov aj s jedným prenosným.
Vodič má k dispozícii 25,6-palcový head-up displej s rozšírenou realitou, pod ktorým sa štandardne za volantom nachádza 10,3-palcovým Ultra HD displejom. V strede palubnej dosky figuruje dvojica 13-palcových AMOLED 2,5K displejov, na ktoré obsah vykresľuje procesor AMD V2000. Animácie a reakcie infotainment systému by mali byť svižné, Smart ich dokonca kompletne vytvoril v hernom Unreal Engine.
Smart #5 bude vybavený 100 kWh batériou, ktorá mu má podľa metodiky CLTC vystačiť na zhruba 740 kilometrov jazdy. Vďaka 800V architektúre ho bude možné nabíjať aj na ultra-rýchlych nabíjačkách, kde 70 % kapacity získa v priebehu 15 minút. Jeho cenu zatiaľ nepoznáme, na trh však zamieri najprv v Číne a následne v roku 2025 dorazí aj do Európy.