Reklama

Google to s AI prehľadmi myslí vážne, rozširuje ich ďalej do sveta

Zdroj | Google
Stanislav Vinc
Zdroj | Google
Zdroj | Google

Google bol v posledných rokoch čoraz intenzívnejšie kritizovaný za to, že sa vo výsledkoch vyhľadávania jeho služby nachádza čoraz viac click-baitového obsahu, prípadne stránok, ktoré zneužívali verejne známe SEO taktiky pre dosiahnutie čo najlepšej pozície vo vyhľadávaní.

V pravý čas na pomoc Google prišiel nástup umelej inteligencie, ktorá má v rámci funkcie AI Overviews (prehľady) ponúknuť používateľom zhrnutie najlepších informácií z relevantných webových stránok.

Pôvodne bola táto funkcia sprístupnená používateľom v Spojených štátoch ešte v máji, nie však s veľkým úspechom. AI prehľady sa postarali o niekoľko trapasov v podobe poskytovania nesprávnych, až nebezpečných informácií. Ikonickým prešľapom AI vo vyhľadávaní sa stalo odporúčanie, aby ste si skúsili dať na pizzu lepidlo (nie, neskúšajte to).

Obsah pokračuje pod reklamou

Takéto počiatočné chyby už Google zdá sa odstránil a popri tom, ako AI Overviews doplnil o nové funkcie, sa ich rozhodol rozšíriť ďalej do sveta. Funkcia je odteraz dostupná už aj v Spojenom kráľovstve, Indii, Japonsku, Indonézii, Mexiku a v Brazílii, aj s podporou miestnych jazykov. K tomu sa pridáva dostupnosť v ďalších 120 krajinách, v ktorých si je funkciu zatiaľ možné zapnúť v rámci programu Search Labs.

V praxi vám pri vyhľadávaní obsahu poskytne umelá inteligencia na vrchu vyhľadávania súhrn informácií, ktoré našla na relevantných stránkach. Ak máte záujem, môžete sa aj priamo z tohto textu prekliknúť na zdrojovú stránku a overiť si tak fakty, prípadne sa o téme dočítať viac. Zdroje doposiaľ AI Overview zobrazovalo vpravo hore, odteraz sa budú tie najrelevanejšie nachádzať už aj priamo v tele textu.

Zdroj | Google

V rámci Search Labs Google funkciu rozširuje aj o nové tlačidlo pre zjednodušenie sumáru a tlačidlo pre uloženie výsledkov vyhľadávania. V prvom prípade vám AI pregeneruje svoju odpoveď a poskytne vám ju v zjednodušenom jazyku, ak máte náhodou téme problém porozumieť.

V druhom prípade tlačidlo pre uloženie zabezpečí, že pri opätovnom vyhľadávaní toho istého obsahu dostanete tie isté výsledky, resp. odpoveď od AI. Uložené vyhľadávania si je možné zobraziť aj vo svojom profile. Tieto funkcie sú zatiaľ dostupné iba v anglickom jazyku pre používateľov v Spojených štátoch.

Google si AI Overviews zatiaľ veľmi pochvaľuje a podkladá to dátami, podľa ktorých ľudia využívajúci túto funkciu hľadajú obsah na oveľa širšom spektre stránok ako doteraz. Zároveň vďaka tomu, že údajne v súhrnoch od AI dostávajú informácie z relevantnejších zdrojov, sú náchylnejší tráviť na zdrojových stránkach výrazne viac času.

Samotná platforma Search Labs, prostredníctvom ktorej si je možné AI súhrny vyskúšať už dnes aj v oficiálne nepodporovaných krajinách, je okrem Spojených štátoch prevažne dostupná len v ázijských a afrických krajinách. Európa si tak na AI súhrny bude musieť zrejme ešte nejaký ten čas počkať, avšak ich rapídne rozšírenie do 120 krajín je dobrým znamením, že to Google možno stihne ešte tento rok.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.