Najväčší poskytovateľ vyzdvihovacích schránok s viac ako 1 600 stanovišťami po celom Slovensku oznámil, že do Z-BOXov postupne inštaluje numerické klávesnice ako ich poznáme napríklad z bankomatov.
Klávesnice pribúdajú postupne, pričom do konca roka má okrem tých súčasných pribudnúť aj 1 000 ďalších Z-BOXov pri predajniach Kaufland a Lidl.
Dôvodom inštalovania numerickej klávesnice má byť zjednodušenie vyzdvihovania zásielok. Doručovacia služba totiž predbehla dobu a nie každý vie či má možnosť mať v smartfóne appku, pomocou ktorej sa otvorí schránka s balíkom. Takto môže zásielku vyzdvihnúť ktokoľvek s 6-miestnym kódom. Ak je však zásielka na dobierku, je nutné ju najskôr zaplatiť on-line a až po jej úhrade vám príde kód.
Ten podľa spoločnosti príde formou SMS alebo e-mailu prakticky okamžite po uložení zásielky kuriérom do Z-BOXu. Nie všetky Z-BOXy ale majú okamžite aj numerickú klávesnicu, spoločnosť ich inštaluje postupne namiesto jednej zo schránok.
Packeta má ale riešenie: „Ako zistíte, či sme ju stihli nainštalovať už aj na ZBOX, do ktorého si pre zásielky chodíte najradšej? Stačí, ak sa pri voľbe spôsobu doručenia tovaru v e-shopovom košíku v prehľade výdajných miestpozriete aj na detailné informácie o zvolenom Z-BOXe.“
6-miestny kód stačí naťukať na klávesnici a stlačiť tlačidlo Enter. Následne sa otvorí schránka so zásielkou. Ak sa vraj aj pomýlite, máte možnosť zadať kód znovu. A ak náhodou zavriete dvierka schránky skôr ako vyzdvihnete zásielku, máte vraj stále 5 minút na opakované vyzdvihnutie.
Naďalej je ale možné zo Z-BOXov vyzdvihovať zásielky pomocou appky. V nej je možné aj rýchlo a jednoducho platiť za dobierkové zásielky, objednávať nové zásielky či sledovať stav zásielok. Zároveň si v nej ale viete rýchlo nájsť aj najbližšie miesto Z-BOXu či miesto Packety.