Mestské autá sú u mnohých motoristov zaškatuľkované ako malé vozítka, ktoré neponúkajú nič zaujímavé a sú dobré akurát tak na prevážanie nákupov z obchodov.
Nový Suzuki Swift ukazuje, ako ľahko sa dá pomýliť. Aj menšie autíčko totiž môže vodičovi a jeho posádke ponúknuť maximum, všetko to, čo sa očakáva vo väčších modeloch.
Minulý týždeň sme sa pozreli na dizajn Swiftu, dnes zazoomujeme na to, aké jazdné vlastnosti má, aký výkon i pohon si môžete vybrať. Jazdili sme na ňom po Slovensku v krásnych letných dňoch a veľmi rýchlo nám swiftovanie vliezlo po kožu.
Aký vybrať motor je častá dilema, ktorú rieši každý motorista pri kúpe nového vozidla. Pri Suzuki Swift vás však nemusí vôbec trápiť. Autíčko má len jeden motor, trojvalcový 1,2 l DualJet Mild Hybrid. Vybrať si ale môžete, či budete mať pohon s prednými kolesami, alebo 4×4. Takisto si môžete vybrať, či budete mať 5-stupňovú manuálnu prevodovku, alebo automatickú.
Hybridný motorový systém akumuluje energiu pomocou malej lítium-iónovej batérie a taktiež pomocou funkcie zastavenia motora (stop & start). Batéria nezaberá cenný priestor v kufri, je umiestnená pod sedadlom vodiča. Systém Suzuki Hybrid 12V používa tradičný štartér iba pri prvom studenom štarte, čo umožňuje plynulý a tichý štart motora pomocou jednotky ISG.
Ak hľadáte pohon všetkých kolies, možno neviete, že práve Swift je jedna z najlacnejších štvorkoliek na našom trhu. Pohon oboch náprav sa volá AllGrip. Pomôže s rozbiehaním do kopca, vozidlo má tiež oveľa lepšie jazdné vlastnosti pri daždi a snehu. Keď predné koleso začne strácať priľnavosť k ceste, systém pohonu všetkých štyroch kolies s viskóznou spojkou automaticky presmeruje krútiaci moment do zadných kolies. Suzuki Swift v spojení s technológiou AllGrip pomôže rozšíriť vaše aktivity a vyhovie naozaj rôznorodým životným štýlom.
Elektromotor asistuje spaľovaciemu motoru pri štartovaní a rozbiehaní, oceníte ho však i počas predbiehania. Má 10 Ah li-ion batériu, dobíja sa rekuperáciou.
Redakcia TECHBOX.sk testovala bežnú verziu, teda s pohonom predných kolies a s 5-stupňovou prevodovkou. Swift je, vzhľadom na použitý motor s výkonom 64 kW, pomerne dynamický, práve vďaka prídavnému elektromotoru.
Elektromotor však prináša ďalší vítaný benefit. Hybridný pohon má nízku spotrebu. Pri bežných jazdách po meste a po okresných cestách sme dosahovali hodnoty 4,2 l/100 km. No ani svižná jazda po diaľnici nebude pre vás znamenať drahý špás. Verte, či nie, pri maximálnych povolených rýchlostiach sme neprekročili spotrebu 4,5 l/100 km!
Suzuki Swift je síce mestské auto, no s pohonom 4×4 s ním zájdete naozaj kamkoľvek, nielen po rovine, ale i do kopca. Za základný model zaplatíte 16 149 €, cena štvorkolky začína na sume 19 050 €.
Už v základom modeli (výbava GL) nájdete DSBS II (Dual Sensor Brake Support II), adaptívny tempomat, zadnú parkovaciu kameru, systém udržiavania v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na situáciu za vozidlom, upozornenie a predchádzanie na vybočenie z jazdného pruhu, automatické svetlá, či automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Výbava GL+ už ponúka rozšírené možnosti – automatickú prevodovku, alebo pohon 4×4. Suzuki Swift GL+ 4WD stojí spomínaných 19 050 €. Oproti základnej výbave GL tu máte navyše napríklad sklá blokujúce infračervené žiarenie, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný 3-ramenný volant s koženým poťahom, s ovládaním audiosystému a hands-free volaním, predné výškové reproduktory, zadné reproduktory, zatmavené zadné sklá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, či vyhrievané predné sedadlá.
Ak sa rozhodnete pre top výbavu, siahnite po GLX. Aj tu si môžete vybrať manuálnu prevodovku (18 390 €), automat (19 730 €), alebo manuál s pohonom 4×4 (20 390 €). Suzuki Swift GLX v porovnaní s GL+ má navyše automatickú klimatizáciu, elektricky sklopné spätné zrkadlá so vstavanými ukazovateľmi smeru, zadné výduchy kúrenia, vzorovanú ozdobnú lištu prístrojovej dosky, výškové nastavenie predných bezpečnostných pásov, či leštené zliatinové disky.
Suzuki Swift je vďaka nízkej hmotnosti a pomoci elektromotora naozaj mrštný dravec, s ktorým nie je problém predbehnúť spomalených motoristov. Aj pri vyšších diaľničných rýchlostiach sme sa s v ňom cítili pohodlne a bezpečne. Veľmi dobre držal stopu v zákrutách o čo sa postaral nižší postoj a ťažisko. Z nuly na stovku zrýchli za prijateľných 12,5 s (manuál), 11,9 s (automat), resp. 13,6 s (4×4).
Nezabúdajte, na budúci týždeň si povieme viac o infotainmente a ukážeme vydarený interiér nového Suzuki Swift.