- #Aplikácie a hry
- 3 min.
- 23.7.2024
Netflix a hry? Žiaden úlet, v príprave sú desiatky hier prepojených so seriálmi
Prvé herné tituly sa na streamovacej platforme Netflix objavili už pred šiestimi rokmi, internú videohernú divíziu má spoločnosť vo svojej štruktúre posledné tri roky. Hoci sa stále jedná o vedľajší segment zábavy na Netflixe, vedenie vidí v hernom biznise obrovský potenciál.
Namiesto využívania externého obsahu, sa Netflix podobne ako pri filmoch a seriáloch bude v najbližšej dobe sústrediť primárne na vlastnú tvorbu.
Záujem Netflixu o videohry vzplanul ešte v roku 2018, kedy spoločnosť nadviazala spoluprácu s herným štúdiom Telltale Games orientujúcim sa na príbehové hry. Od tej doby sa knižnica hier služby rozrástla na viac ako stovku titulov, z ktorých mnohé už pochádzajú z jej vlastnej tvorby.
Potenciálu na rast v tomto segmente je však stále dosť. Ako podotkol aj hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Netflix Gregory K. Peters, videoherný trh má objem 150 miliárd dolárov a to do tohto objemu nie je zarátaná Čína, Rusko a prijímy z reklamy. Z reklám v hrách nemá Netflix aktuálne žiadne príjmy, reklamy v hrách nezobrazuje a knižnicu poskytuje len platiacim používateľom.
Stratégia stávky na vlastný origiálny obsah sa už raz Netflixu vyplatila. Vďaka investícii do vlastných filmov a seriálov má tak služba v ponuke originálne kúsky ako Bridgerton, Money Heist, Stranger Things, Don’t Look Up a mnohé ďalše. Spoločnosti tak nehrozí vypršanie licencie a na predplatné môže lákať divákov, ktorí tento populárny obsah nenájdu v ponuke žiadnej inej služby.
Pre rovnakú stratégiu sa preto Netflix rozhodol aj v rámci svojej videohernej divízie, avšak s malou obmenou. Namiesto vývoja nových značiek, sa pripravované hry majú sústrediť na etablované značky, svety a postavy už existujúcich filmov a seriálov z ponuky Netflix Originals.
Cieľom spoločnosti je prehĺbiť kontakt divákov s ich oľúbeným obsahom, či dokonca príbehy filmov a seriálov týmto spôsobom aj rozšíriť. V hrách by sa tak mohli rozvíjať príbehové línie existujúcich postáv alebo by hry dokonca mohli priniesť do existujúcich značiek aj nové postavy, ktoré sa v prípade popularity u hráčov môžu neskôr objaviť v ďalších pokračovaniach seriálov a filmov.
Od tohto mesiaca sa v ponuke Netflix Stories objaví každý mesiac jeden nový titul. Medzi prvými sa takéhoto rozšírenia dočkajú serály Emilly in Paris a Selling Sunset s prísľubom príchodu hier aj k seriálom a filmom iných žánrov v najbližších mesiacoch a rokoch.
Cieľom Netflixu pravdepodobne nie je získať si priazeň náročných hráčov, ktorí už trávia čas pri tituloch na PC alebo herných konzolách. Dôležitý pre Netflix je boj o voľný čas používateľov, ktorí majú tendenciu oscilovať medzi streamovacími službami a sociálnymi sieťami. Ak predplatiteľov Netflixu omrzí sledovanie filmov a seriálov, no namiesto odchodu do konkurenčnej aplikácie sa len prepnú na záložku s hrami, ktoré ich ideálne inšpirujú vrátiť sa neskôr späť k súvisiacim filmom a seriálom, jeho herná divízia splnila svoj účel.