Reklama

Ako sa nám sedelo v plug-in hybridnej Toyote C-HR? [test]

Richard Pliešovský

Toyota C-HR ohuruje motoristov už pri prvom pohľade. Škoda však, že väčšina z nich nikdy nedostane šancu sadnúť si za volant a vyskúšať si, ako sa na takomto aute jazdí.

Naša redakcia túto šancu dostala už niekoľkokrát a vždy sme si jazdu vychutnávali. Čím to je? Naozaj stačí dať vozidlu nevšedný dizajn a už sa môže viezť na úspešnej vlne? Také jednoduché to nie je.

94 %
Jazdili sme na najvýkonnejšej plug-in hybridnej verzii s výkonom 164 kW. Športový duch sa prejavil aj na trochu tvrdšom podvozku, ten však neubral body za komfortnú jazdu.

Výhody

  • vynikajúce jazdné vlastnosti
  • skvelá práca bezpečnostných asistentov
  • komfort
  • spotreba
  • dvojitý tempomat

Nevýhody

  • menej priestoru na zadných sedačkách
  • rušivé zvuky pri zatvorení kľučiek na dverách
Obsah pokračuje pod reklamou

Toyota C-HR GR Sport je najvýkonnejší model z ponuky. Systémový výkon je 164 kW (223 k), spaľovací motor dodá výkon 112 kW (152 k). Zrýchlenie z nuly na stovku je 7,4 s. Batožinový priestor má v tomto prípade 296 až 310 l, čiže zhruba o 80 l menej, ako v prípade hybridnej verzie. Nejaký ten priestor totiž zaberá 13,6 kWh batéria. Stále však ponúka prekvapujúco veľký kufor, ktorý úplne pre bežné potreby postačí.

Toyota CH-R je nevšedná zvonka, ale i zvnútra. Za zmienku stoja napríklad zapustené kľučky dverí, farebné dynamické osvetlenie interiéru, či 12,3″ displej infotainmentu. O audio sa stará systém od JBL, i keď nemôžeme povedať, že by sme pri počúvaní hudby zaregistrovali výraznejší rozdiel.

Digitálny displej za volantom ponúka množstvo nastavení, medzi ktorými máte na výber 3 rôzne zobrazenia údajov. Kým sa však vodič zorientuje v nastaveniach, chvíľu mu to potrvá. V menu máte napríklad na výber 3 rôzne stupne rekuperácie, je však problém ich rýchlo nájsť. Palubný počítač pri jazde na elektrinu ukazoval spotrebu v kWh/100 km, po jej vybití sa zobrazí údaj o spotrebe v l/100 km.

Tlačidlá pod displejom infotainmentu sú mechanické, tak ako to má byť. Spočiatku vás môže pomýliť, že nestláčate podsvietené ikony, ale plôšky pod nimi. Ale je to len vec zvyku, nič viac. Zaujímavosťou je spätné zrkadlo s projektovaním zadnej kamery. Nás však táto vychytávka neoslovila a jej význam vidíme len vtedy, ak máte výhľad dozadu zaclonený napríklad nákladom v kufri, či na zadných sedačkách.

Plug-in hybridné ústrojenstvo stojí aj za nízkou spotrebou a to nielen vtedy, keď máte nabitú batériu. Pri jazde zo Žiliny do Bratislavy sme v cieli uvideli číslo 5,2 km/100 km. Na najlepšiu hodnotu (bez nabitej batérie) sme sa však dostali pri ceste z Námestova do Žiliny, bolo to presne 3,9 l/100 km! Čo sa týka jazdy čisto na elektrinu, výrobca udáva plne elektrický dojazd 66 km (v meste dokonca až 80 km).

Nám sa v týchto lentých dňoch podarilo dosiahnuť zhruba 55 až 60 km, čo je slušné číslo a plne postačujúce na dochádzanie do práce či na nákupy. Toyota neponúka možnosť nabíjania jednosmerným prúdom, výrobca predpokladá, že sa bude nabíjať doma, resp. na pracovisku. Z bežnej 220 V zásuvky si batériu nabijete zhruba za 6 hodín, cez wallbox to je 2,5 h (7 kW), alebo 4 h (3,5 kW).

Toyota C-HR je nabitá technológiami, vrátane pokročilých asistenčných systémov. Systém je funkčný nielen pri jazde, ale aj počas parkovania, či vychádzania. Niekoľkokrát sme si to overili na vlastnej koži, keď k nám pri cúvaní z ničoho nič vybehlo zo zákruty auto. Toyota šľapla na brzdy a tak k potenciálne nebezpečnej situácii ani nestihlo dôjsť. Podobne reaguje, ak pred vami z ničoho nič zabrzdí auto, alebo sa otvoria dvere. Je to tak, asistenčné systémy sú v strehu 24/7 na rozdiel od nás, smrteľníkov.

Veľkou vychytávkou je možnosť prepínania tempomatu z adpatívneho režimu na normálny.

Veľmi dobré je rozlíšenie kamier. Samotný displej infotainmentu má krásne rozlíšenie, v tejto dobrej práci pokračujú predné i zadné kamery. Vďaka 4 samostatným kamerám vie systém zobraziť aj 360-stupňové zobrazenie (dokonca i toho, čo je pod vozidlom), ktoré je použiteľné i v noci.

Obsah pokračuje pod reklamou

Verzia Toyota C-HR GR Sport má oproti výbave Executive niekoľko rozdielov. Disky kolies majú 20″, rozdielna je lišta prednej masky, či špeciálny dizajn mriežky chladiča. Ku GR Sport patria aj špeciálne prahy, čalúnenie s brúsenou eko kožou, športový volant a niekoľko červených akcentov.

Testovali sme Toyotu C-HR 2.0 Plug-in Hybrid 223k e-CVT FWD GR Sport Premiere Edition v sume 47 090 €. Základný model Toyota CH-R (1.8 Hybrid 140k e-CVT FWD Comfort) začína na cene 29 990 €, v akcii je teraz dokonca už za 27 690 €. Mimochodom, nami testovaná strieborná metalíza s čiernou strechou je zrejme najkrajšia farebná verzia, akú sme na C-HR videli.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.