Audi prináša vynovenú športovú sériu e-tron GT dostupnú v troch variantoch: S, RS a RS performance. Prvé dve verzie majú predný synchrónny elektrický motor s permanentnými magnetmi, RS performance má o niečo výkonnejšiu elektroniku. Zadnú nápravu poháňa novo vyvinutý elektromotor.
Nvé modely sú výkonnejšie, s lepším dojazdom a rýchlejším nabíjaním. Postavené sú na novom podvozku, ktorý sa stará komfort počas jazdy, zachovaní dynamiky a dobrej ovládateľnosti vozidla.
Elektrický pohon všetkých kolies prináša efektívnu jazdu a vysoký výkon. Na prednej náprave má každý z nich výkon 176 kW (239 k). Novo vyvinutý motor na zadnej náprave má výkon 415 kW (564 k). Oba elektromotory majú dostatočnú výkonovú rezervu pre extrémne jazdné situácie. Maximálny celkový výkon pohonného systému v modeli S e-tron GT je 500 kW (679 k). RS e-tron GT dosahuje maximálny elektrický výkon 630 kW (856 k). RS e-tron GT performance dodá výkon 680 kW (925 k), čo z neho robí najvýkonnejšie sériové vozidlo od Audi.
Premietnuté do praxe: model S e-tron GT zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,4 s, RS e-tron GT za 2,8 s a RS e-tron GT performance za 2,5 s. Audi S e-tron GT vyvinie maximálnu rýchlosť 245 km/h. Modely RS majú kombinovanú spotrebu elektrickej energie 21,1 až 18,4 kWh/100 km (WLTP) a maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Audi sa podarilo znížiť hmotnosť (teraz má 625 kg) vysokonapäťovej batérie a zároveň zvýšiť jej energetickú hustotu. Jej kapacita je 105 kWh, z toho využiteľných je 97 kWh. Optimalizácia 2-vrstvovej chladiacej dosky priniesla 12 % zvýšenie kapacity 33 článkov modulov. Energia, ktorú má nový rad k dispozícii prostredníctvom rekuperácie sa zvýšila z 290 kW na 400 kW.
Novinkou je viac informácií o akumulátore, ktoré sa zobrazujú vo virtuálnom kokpite, napr. teplota, predpoveď nabíjania, či stave alebo prípravy na nabíjanie. Ideálny stav teploty batérie majú na starosti štyri chladiace okruhy. Vďaka vyššej hustote energie je dojazd modelov do 609 km.
Zvýšil sa aj maximálny nabíjací výkon, ktorý teraz dosahuje hodnotu 320 kW. To znamená, že si batériu nabijete z 10 % kapacity na 80 % už za 18 minút. Za 10 minút takéhoto nabíjania získate dojazd 280 km.
Veľkou novinkou je nové vzduchové odpruženie s 2-komorovou technológiou ponukajúcou výrazné zlepšenie jazdných vlastností vynovených modelov. Voliteľne je k dispozícii aj nový aktívny podvozok. Ten okrem iného ponúka funkciu komfortného nastupovania. V závislosti od počiatočnej výšky Audi e-Tron sa môže v priebehu pár sekúnd zvýšiť o 55 až 77 mm.
Systém jazdných režimov Audi drive select umožňuje vodičovi ovládať charakter svojho vozidla. Ponúka tri profily – efficiency, comfort a dynamic. Model S e-tron GT okrem toho umožňuje nakonfigurovať individuálny režim.
Na želanie ponúka Audi riadenie všetkých kolies v kombinácii s priamejším prevodovým pomerom riadenia prednej nápravy než jeho predchodca (e-tron GT quattro). Systém funguje tak, že pohon vretena otáča zadné kolesá maximálne o 2,8° – v opačnom smere ako predné kolesá až do rýchlosti cca 50 km/h čo zvyšuje obratnosť a manévrovateľnosť, alebo v rovnakom smere ako predné kolesá z rýchlosti asi od 80 km/h, vtedy sa zlepší stabilita.
Nové modely línie Audi e-tron GT je možné objednať už dnes. Aké sú ceny? Verzia Audi S e-tron GT začína na 127 370 €, RS e-tron GT na 146 890 € a RS e-tron GT performance si kúpite od 160 410 €.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.