Reklama

IBM rozpozná vašu osobnosť z písaného slova

Terézia Miková

Zhruba v polovici júla predstavila spoločnosť IBM službu s názvom IBM Watson Tone AnalyzerSlužba IBM Watson Tone Analyzer na základe automatického jazykového rozboru poskytuje používateľovi informácie o emocionálnych a sociálnych aspektoch písaného slova. Taktiež analyzuje aj štýl autorovho písania.

IBM Watson Tone Analyzer

 

Spoločnosť IBM vyvinula model analýzy z písaného textu v rámci výskumov IBM Watson Personality Insights. Na základe ich používateľských štúdií model analyzuje tri základné druhy emócií – radostné, dráždivé (napr. hnev) a ostatné negatívne emócie.

IBM Watson Tone Analyzer

Radostné emócie odkazujú na pozitívne emócie – pocity šťastia, samotnej radosti; pocity, ktoré cítime pri inšpirácii, pocity spokojnosti v rôznych oblastiach atď. Pocity hnevu tvoria samostatnú zložku. Do nej patria i ďalšie emócie, avšak v tomto prípade sa jedná o pocity so silnou intenzitou – zlosti, bolesti, frustrácie i samotného hnevu. Ostatné negatívne emócie zahŕňajú napr. pocity strachu, viny, poníženia atď.

IBM Watson Tone Analyzer

POZRITE SI: Zachráni nás nervový stimulátor pred negatívnymi účinkami stresu?

Analýza sociálneho tónu spočíva v zistení, aký sklon majú reagovať rôzne osobnosti v rozličných sociálnych situáciách. IBM využíva vo svojej službe Watson Tone Analyzer tri základné druhy sociálneho správania – otvorenosť, prívetivosť a svedomitosť.

Vo výskume vedci vychádzali z osobnostného modelu, tzv. big five (prekl. veľká päťka). Otvorenosť zahŕňa celkom jasnú škálu správania, resp. reakcií v sociálnych situáciách. Prívetivosť hovorí o miere empatie voči druhým ľuďom, schopnosti spolupracovať atď. V tretej skupine hovoríme o svedomitosti – tendencii konať organizovaným, premysleným spôsobom vo vzťahoch voči druhým.

Čo sa týka analýzy štýlu autorovho písania, tá odhaľuje a konkrétnejšie definuje postoj autora k obsahu listu.

IBM Watson Tone Analyzer

 

IBM Watson Tone Analyzer disponuje schopnosťou vyhodnocovať prítomnosť rôznych emocionálnych i sociálnych tónov. Táto schopnosť môže byť využitá napr. v spravodajských a marketingových tímoch, PR tímoch na posudzovanie i tvorbu napr. rôznych marketingových oznámení, reklamných textov v médiách atď. A to nielen na analýzu, ale aj samotnú tvorbu v oblasti písaného slova.

Momentálne sa však IBM Watson Tone Analyzer nachádza v experimentálnej fáze. Služba je dostupná i v demo verzii v rámci Watson Developer Cloud na Bluemix. Taktiež jazykový rozbor textu je zatiaľ možný len v anglickom jazyku.

Viac sa o tomto výskume môžete dozvedieť na oficiálnej stránke IBM Watson Development.


Zdroj a foto: IBM Watson Development

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.