Francúzska automobilka patriaca pod gigant Renault, kedysi jeho športová divízia, Alpine, predstavila očakávaný „ostrý“ elektromobil A290 s veľmi zaujímavou výbavou, ale vôbec nie nízkou cenou. Napriek tomu ale nie je vôbec šialená.
Novinka ohlásená ešte v roku 2023 dnes dostala finálne kontúry a potenciálni zákazníci sa majú veru na čo tešiť. No zároveň je tu viacero otáznikov, keďže „ostrých“ elektromobilov neustále pribúda.
Či už ide o cenovo dostupné MG4 XPOWER, alebo Hyundai IONIQ 5 N, ale aj množstvo ďalších modelov, vrátane skupiny VW a elektromobilov od značiek ako Cupra či priamo Volkswagenu. Alpine A290 je ale predsalen v čomsi iný. Nemá až taký extrémny výkon, ani veľkú batériu, ani vysoký nabíjací výkon.
Je však extrémne štýlový, hlavne jeho prvá edícia PREMIÈRE ÉDITION, z ktorých výrobca stvorí len obmedzených 1 955 kusov, no v 4 rôznych kombináciách. Všimnite si nielen farby, ale aj disky. Absolútna štýlovka…
Na druhej strane ale Alpine A290 nebude po stránke výkonu žiadny extrémista. Ponúkne necelých 220 koní výkonu (v základe necelých 180 k) na prednej náprave, aj to len v najvyšších verziách a aj ten bude dostupný len počas 10 sekúnd vďaka špeciálnemu tlačidlu OV (overtake, predbiehanie). Po stlačení sa má na displeji pred vodičom objaviť aj odpočítavanie do ukončenia režimu. Na stovku sa dostanete za 6,4 sekundy.
Mimochodom, Alpine tvrdí, že volant je inšpirovaný volantami z monopostov F1. Čím všetkým je ale otázne, dobre to minimálne znie. Okrem OV tlačidla je na volante aj ďalšie tlačidlo na rýchlu zmenu jazdných režimov.
Displej pred vodičom má 10,25″, v stredovej konzole je 10,1″ dotykový displej. Zobrazuje sa na ňom aj špeciálny režim Alpine Telemetrics zobrazujúci podrobné dáta o aute. Infotainment systém má byť postavený na systéme od Google s množstvom integrovaných služieb od Google, vrátane Google Máp či Google Assistant.
Vo vnútri vás môže hýčkať koža Nappa, množstvo aktívnych i pasívnych bezpečnostných prvkov či o vaše uši sa postará audio systém od francúzskeho Devialetu. Tie ale budete mať iba v najvyššej verzii.
O chod sa stará 52 kWh batéria, ktorá má dodať okolo 380 kilometrov dojazdu podľa WLTP. Škoda však, že sa batéria nabíja maximálne výkonom 100 kW. Výrobca síce tvrdí, že za 30 minút sa dostane za 30 minút, no nenápadne ide o nabitie z 15 %, nie z 10 % ako to býva zvykom u konkurencie.
Cena zatiaľ nie je známa, mala by ale byť nižšia ako 40 000, takže bude stále nižšia ako v úvode spomínané „ostré“ elektromobily. Mimochodom, Alpine chce do roku 2030 vydať 7 nových elektromobilov. Má teda čo robiť, no ak aj ostatné budú štýlovky v tomto smere, máme sa na čo tešiť.