- #E-mobilita
- 3 min.
- 14.6.2024
Toto sú 3 najhnusnejšie elektromobily sveta, ktoré mali zostať len na papieri
Elektromobilita napreduje míľovými krokmi, pričom už ani niet pomaly automobilky, ktorá by vo svojom portfóliu nemala aspoň jeden elektromobil. Avšak nie všetky dizajny sa vždy vydarili.
Najmä prvé elektromobily vyzerali ako z inej galaxie, avšak nie v tom najlepšom slova zmysle. Divné tvary sa striedali s ešte divnejšími názvami, neskôr výrobcovia vzali dizajn spaľovacieho auta, motor vymenili za elektromotor a dali k tomu adekvátne veľkú batériu.
Tretím štádiom bolo navrhnutie dizajnu čisto pre elektromobil, ktorý vyzeral tak, ako by autá budúcnosti mali. My sa však teraz pozrieme na 3 elektromobily, ktorých dizajn je vyslovene hnusný.
Amber Yantar
Rusko od invázie na Ukrajinu musí hľadať spôsoby, ako sa zaobísť bez západných technológií. Tak si povedali, že skúsia vyrobiť vlastný elektromobil, a tak vznikol tento koncept. Pri pohľade naň by sme mohli pokojne povedať, že ide o Fiat Multiplu vo svete elektromobilov.
Mnoho špecifikácií zatiaľ nepoznáme, maximálna rýchlosť by mala byť len 100 km/h a batéria dostane skromnú kapacitu 25 kWh. Aj keď sme spomínali, že zatiaľ ide o prototyp, tak reálne má tento elektromobil poputovať do výroby už v budúcom roku v závode Avtotor v Kaliningrade. Automobilka má v pláne vyrobiť až 50 000 kusov.
Corbin Sparrow
Tento elektromobil s dĺžkou len 2,5 metra vyzeral na tú dobu skutočne nevídane. Možno za to mohla absencia štvrtého kolesa alebo nevšedne tvarovaná predná časť. Zaujímavé tiež bolo, že sa v ňom odviezol len jeden človek.
Vyrábal sa v USA najskôr pod názvom Corbin Sparrow, následne zmenil meno na Myers Motors NmG (No more Gas). Maximálna rýchlosť bola 112 km/h a dojazd bol maximálne 96 kilometrov. Na nabíjanie slúžila štandardná 110-voltová sieť.
Peugeot iOn
Takto vyzerali elektrické začiatky automobilky Peugeot. Model iOn, ktorý bol veľmi podobný svojim dvojičkám Citroën C-Zero a Mitsubishi i-MiEV, veľa krásy rozhodne nepobral. Išlo o skutočne malé a veľmi divne tvarované vozidlo, ktoré v ostatných vodičoch spôsobovalo skôr odpor. Napriek tomu ho môžete vidieť na cestách ešte aj dnes.
Vo vnútri sa nachádzal elektromotor s výkonom 47 kW, teda 64 koní a krútiaci moment dosahoval 196 Nm. Maximálna rýchlosť bola 130 km/h a batéria s kapacitou 16 kWh poskytovala dojazd okolo 85 kilometrov. Plné nabitie pritom trvalo necelých päť hodín.