Konkurencia v technologickom svete je silná – nielen medzi výrobcami, ale aj predajcami elektroniky. Zvlášť v dnešnom on-line svete je ťažké držať krok s najlepšími.
NAY odpovedá na rastúci tlak integráciou so skupinou HP Tronic a prináša tak silnú bariéru voči zahraničným predajcom, ktorá pre zákazníkov znamená udržanie rozumných cien so zachovaním všetkých služieb.
Pred zlúčením silných skupín musel dať zelenú slovenský Protimonopolný úrad (PMÚ) a ešte predtým český Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS). Povolenie od oboch úradov bolo podmienkou pre realizáciu plánovaného zámeru. Spojením vzniká na českom a slovenskom trhu silný hráč s veľkým inovačným potenciálom zastrešujúcich značky prevádzkovateľov značiek NAY, Electro World, DATART a ETA.
Skupiny NAY a HP Tronic sú veľkými multikanálovými maloobchodníkmi v segmente spotrebnej elektroniky. Majú viac ako 25 ročnú históriu na Slovensku i v Čechách. Novo vznikajúce zoskupenie NAY-DATART ponúkne pridanú hodnotu pre zákazníkov, zamestnancov ako aj investorov. Spojením príde k zjednoteniu predajní na Slovensku pod značku NAY, v Českej republike to bude pod značkou DATART.
Peter Zálešák, predseda predstavenstva spoločnosti NAY a.s hovorí, že „toto spojenie poskytuje synergické výhody prostredníctvom zdieľania skúseností a zvýšenia efektivity prevádzkových procesov najmä v oblasti logistiky, infraštruktúry, marketingu a nákupe tovarov. Umožní posilňovať strategickú pozíciu a lepšie využívať príležitosti nie len v kamenných predajniach, ale i na trhu elektronického obchodovania. Mnohoročné skúsenosti pomôžu rozširovať ponuku produktov, služieb a udržovať vysoký štandard starostlivosti o zákazníka“.
Generálny riaditeľ HP Tronic dodáva: „Táto udalosť predstavuje významný krok pre obe firmy a vnáša na oba trhy novú dynamiku. Vytvára subjekt s jedinečným kombinovaným know-how a bohatými skúsenosti na retailovom trhu.“
Pre bežného zákazníka je dôležité vedieť, že avizované spojenie neovplyvní platné zmluvné záväzky, vrátane reklamácií ktoré sa vzťahujú na produkty a služby zakúpené v predajniach NAY, Electro World a DATART v Čechách a na Slovensku pred spojením spoločností.