Reklama

Vyskúšali sme PEUGEOT E-3008! Bude hitom medzi elektromobilmi?

Roman Calík

Prvé kusy úplne nového modelu 3008 dorazili na Slovensko a my sme si vyskúšali práve elektrickú verziu PEUGEOT E-3008.

Čím nás novinka zaujala a čím prekvapila po prvých kilometroch? Bude hitom v ponuke elektromobilov?

PEUGEOT E-3008 chce nadviazať na úspechy predchádzajúcich generácií a má na to dobré predpoklady. Novinka je štýlovejšia a prichádza s plne elektrickou verziou, ktorej teoretický dojazd atakuje hranicu 700 kilometrov. Mimochodom práve PEUGEOT chce mať najširšiu ponuku elektromobilov zo všetkých mainstreamových značiek v Európe. Do konca 1. polroka 2025 by tak mal mať v ponuke 9 osobných a 3 úžitkové elektrické modely. A práve model E-3008 patrí medzi tie kľúčové. Je to štýlové SUV, o ktoré je záujem, navyše ponúkne dojazd, aký môže zbúrať hranice o tom, kam až s elektromobilom môžete zájsť. Dnes už poznáme aj ceny novinky, navyše sme s ňou mali možnosť prejsť prvé kilometre.

Obsah pokračuje pod reklamou

Je dobré vedieť, že PEUGEOT 3008 môžete mať aj ako hybrid (1.2 Hybrid s výkonom 136 koní) alebo aj ako plug-in hybrid (1.6 Plug-In HYBRID s výkonom 195 koní). Nás však zaujala práve elektrická verzia novinky, ktorá aktuálne prichádza s najvýkonnejšou dostupnou motorizáciou Electric 210k (157 kW) a batériou s kapacitou 73 kWh. Ak nazrieme do cenníka, tak vo výbave Allure za novinku zaplatíte 46 790 €, pričom vo výbave GT je to 50 790 €. Ak by vám batéria nestačila, alebo by ste uvítali ešte väčší výkon, vedzte, že v roku 2025 príde na trh aj verzia Electric 230k s až 98 kWh batériou (práve tu sa budeme môcť tešiť na dojazd 700 km), alebo verzia Electric 320k so 73 kWh batériou.

My sme mali možnosť vyskúšať vybavenejšiu veziu PEUGEOT E-3008 GT Electric 157 kW s batériou 73 kWh. S voliteľnou výbavou sa cena modelu vyšplhala na 54 890 €, príplatky tu boli najmä za 360-stupňový pohľad na okolie elektromobilu, Drive Assist 2.0 v najvyššej výbave či napríklad príplatkové Audio Focal alebo panoramatická strecha. Treba povedať, že už samotná výbava GT je mimoriadne bohatá, takto naše E-3008-čka vyzerala tak z vonkajšej strany, ale aj v interiéri veľmi hodnotne.

Prvé, čo si všimnete sú nové predné PIXEL LED svetlá s troma LED pazúrmi. Výrazne modernejšia je aj predná maska, ktorej dominuje nové logo PEUGEOT. Áno, tu už prichádza nový dizajnový jazyk automobilky, a tak si E-3008 nepomýlite s iným modelom. Nám sa páčia aj výrazné hliníkové disky, no najmä silueta coupé, ktorá je teraz pre novú 3008-čku typická. Zadná časť strechy sa tak zvažuje, avšak nie na úkor sedenia vzadu, čo je dobrá správa.

Veľkou novinkou je úplne nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit s obrovským 21″ HD zahnutým displejom. Ten tvoria dva displeje, z toho jeden dotykový, pričom celá plocha je v porovnaní s inými modelmi na trhu umiestnená vyššie a doslova pôsobí, akoby levitovala nad palubnou doskou. V takomto prípade v podstate vôbec nepotrebujete head-up displej.

Prostredie infotainmentu je nám všetkým dobre známe, a rovnako tak aj kompaktnejší volant, ktorý je pocitovo väčší ako u iných modelov a má úplne nové ovládacie prvky s dotykovými plochami. Celkovo sa interiér preusporiadal, napríklad ovládač jednostupňovej prevodovky je teraz vpravo priamo na palubnej doske, hneď vedľa tlačidla na štartovanie.

Veľkou novinkou je nová generácia ovládacích prvkov i-Toggle, ktoré nájdete pod výduchmi klimatizácie. Narozdiel od toho, ako sme i-Toggle poznali, napríklad z modelu PEUGEOT 308, tu máte k dispozícii až 10 nastaviteľných widgetov pre rýchlu voľbu jednotlivých funkcií. Ako to urobili? Jednoducho, medzi widgetmi sa môžete posúvať smerom doprava/doľava.

Obsah pokračuje pod reklamou

Celkovo musíme pochváliť kvalitu materiálov v interiéri, kde 3008-čka nadväzuje na predchádzajúcu generáciou použitím látkového čalúnenia, no ide sa tu ešte ďalej. Látky je tu ešte viac. Úplne nová a futuristicky pôsobiaca je aj stredová konzola so zaujímavou s priehradkou s ukrytými USB-C konektormi, priestor pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu je však akýsi úzky a smartfón sa vám bude do neho vkladať ťažšie, rovnako to platí aj pre jeho vyberanie.

Pozrite si

Elektrický PEUGEOT E-3008 nahradí klasický spaľovák. Ponúkne až 700 km dojazd!

Mimoriadne efektné je však ambientné podsvietenie. K dispozícii máte 8 farieb a toto podsvietenie sa tiahne po celej šírke palubnej dosky, rovnako vychádza spod „levitujúceho“ panoramatického hlavného displeja a nechýba ani v paneloch dverí. Toto je mimoriadne efektné a treba uznať, že pôsobivejšie ako „bežné“ LED podsvietenie farebnými pásmi, ako to býva u nových elektromobilov zvykom.

Treba pochváliť samotnú jazdu, práve pri elektromobile si všimnete, ako kvalitne je všetko spracované. Interiér pôsobí moderne, pevne a aj počas väčších rýchlostí si budete užívať maximálne ticho v interiéri. Špičkový je i podvozok a tak budete mať pocit z jazdy s novým modelom PEUGEOT E-3008 doslova, akoby ste sedeli v prémiovom kompaktnom SUV. A to platí aj o asistentoch, kde nechýba možnosť prebratia rýchlosti, prispôsobovanie sa terénu a samozrejme jazdný asisstent, ktorý vás drží v pruhoch a dokáže sám zatáčať, brzdiť či zrýchľovať.

V našom prípade sme pod kapotou mali elektrický synchrónny motor s permanentným magnetom s výkonom 210 koní, čo je pre E-3008 absolútne postačujúce. Krútiaci moment je v tomto prípade 345 Nm. Ide samozrejme o predný pohon, ak budete chcieť štvorkolku, budete si musieť počkať na výkonnejšiu verziu, ktorá dorazí v roku 2025. V tomto prípade pribudne vzadu ďalší elektromotor s výkonom 110 koní.

Batéria v PEUGEOT E-3008, ktorý sme jazdili má kapacitu 73 kWh (82,2 kWh brutto), čo zaručí predpokladaný dojazd podľa WLTP metodiky na úrovni 527 km. Výrobca udáva dokonca pri jazde v mestskom cykle dojazd okolo 625-651 kilometrov. Toto je však „menšia“ verzia batérie, budúcí rok príde spomínaná verzia s 98 kWh batériou, kde kombinovaný WTLP dojazd by mal byť skutočne na úrovni 700 kilometrov.

My sme mali odhadovaný dojazd pri nabití batérie na 65 % približne 312 km, čo je skvelá hodnota. Spotreba počas testu však až tak neprekvapila, na krátkej cca. 12 km jazde sme dosiahli spotrebu 21,9 kWh/100 km, pričom rovnakú spotrebu ukazoval palubný počítač aj pri prejdení celkovej trasy 775 kilometrov. Uvedené hodnoty však treba brať s rezervou, predsalen išlo najmä o krátke novinárske jazdy, takže skutočnú spotrebu si ukážeme až v reálnom teste elektromobilu.

A čo nabíjanie? Palubná nabíjačka umožní nabíjanie výkonom 11 kW, pričom príde aj možnosť 22 kW nabíjania z wallboxu. Dobrou správou je, že DC nabíjanie ponúkne výkon 160 kW, a tak sa môžete tešiť na krátke státia počas dlhšej trasy. Mimochodom, záruka 8-rokov je v tomto prípade nielen na batériu, ale kompletne na celý model E-3008, čím sa práve PEUGEOT stáva lídrom na trhu v poskytovaní záruky pre elektromobily. Prvý dojem urobila novinka výborný, už teraz sa tešíme na plnohodnotný týždňový test.

Pozrite si aj naše REELS s novinkou PEUGEOT E-3008.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.