Reklama

Sú cyklistické diaľnice budúcnosť? Belgicko do nich investuje stovky miliónov

Zdroj | unsplash/KBO Bike
Michal Sobek
Zdroj | unsplash/KBO Bike
Zdroj | unsplash/KBO Bike

Počet predaných bicyklov aj e-bikov každoročne rastie, čomu sa musí prispôsobiť aj samotná infraštruktúra krajín, aby sa cyklisti cítili čo najbezpečnejšie. Za slovo to vzalo napríklad Belgicko.

Najväčší nárast cyklistov zaznamenalo Belgicko počas celosvetovej pandémie, teda od roku 2020. Cestovanie prebiehalo na vzájomne prepojených cyklistických chodníkov označovaných ako cyklistické diaľnice.

Zdroj | unsplash/KBO Bike
Obsah pokračuje pod reklamou

Tie zabezpečili bezpečný presun cyklistov bez toho, aby museli vstúpiť na cestu pre autá. Od roku 2020 investovala belgická vláda do cyklistickej infraštruktúry až 1,4 miliardy eur. Z toho 450 miliónov eur smerovalo na spomínané cyklistické diaľnice.

Zatiaľ sa podľa údajov minulo len okolo 33 % z celkovej sumy. Odhaduje sa, že vyčerpanie objemu peňazí 1,4 miliardy eur by pri súčasnej rýchlosti mohlo trvať ďalších 12 rokov.

Pozrite si

Čo je to C-V2X a prečo je to pre cyklistov dôležité?

E-biky sú taktiež v krajine mimoriadne obľúbené. V roku 2022 na nich jazdilo približne 24 % Belgičanov, v roku 2023 táto hodnota stúpla na 28 % a očakáva sa, že percentá budú iba narastať. Dokonca 13 % uvažuje nad jeho kúpou.

To by mohlo slúžiť aj ako príklad a motivácia aj pre ostatné európske krajiny, vrátane Slovenska. Podľa dostupných údajov je na Slovensku spolu 1 772 cyklotrás, ktoré majú dokopy dĺžku 20 000 km, pričom najviac ich je na strednom Slovensku. Pokiaľ by ste hľadali najkrajšie slovenské cyklotrasy, nájdete ich v našom článku.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.