Bezpečnosť cyklistov na cestách je mimoriadne dôležitá. Každoročne totiž dôjde k tisíckam nehôd, niektoré skončia, bohužiaľ, aj smrťou. Nový systém by však tomu mohol efektívne zabrániť.
Konkrétne sa technológia nazýva Connected Vehicle to Everything alebo figuruje aj pod skratkou C-V2X. V podstate ide o akúsi čipovú sadu, ktorá funguje na takom princípe, že všetky autá, resp. bicykle s týmto čipom vysielajú svoju polohu pulzom 10-krát za sekundu.
Jeho výhodou tiež je, že nepoužíva mobilnú sieť, ale využíva časť šírky mobilného pásma na umožnenie priamej komunikácie medzi objektmi alebo vozidlami. Tento lokalizačný systém by vedel varovať vodiča pred cyklistom na ceste, a to dokonca aj mimo zorného poľa.
Technológia sa však môže využiť nielen ako akýsi radar na cestách, ale aj na lokalizáciu stratených/kradnutých bicyklov. V hustom prostredí bude C-V2X pravdepodobne presnejšie lokalizovať bicykel do niekoľkých metrov ako GPS.
Audi pracuje na tejto technológii už takmer desať rokov a je súčasťou skupiny v USA s názvom Coalition for Cyclist Safety, ktorá zahŕňa aj dodávateľov ako Bosch, značky bicyklov ako Trek a Stromer alebo dodávateľ dielov Shimano. Dodávatelia čipov sú Qualcomm, Deutsche Telekom a TELUS.
Napríklad Trek nedávno predstavil svoje vlastné radarové zadné svetlo, ktoré varuje jazdcov pred rýchlo sa blížiacim autom zozadu. Garmin má podobné systémy v obehu už niekoľko rokov.
Základný problém je však v tom, že o používaní C-V2X oficiálne a verejne hovorili iba Audi a koncern VW. Spoločnosť Trek a Suzuki si myslia, že vyššie uvedená skupina a mnoho značiek bicyklov majú na trhu také silné postavenie, že by mohli celosvetovo naštartovať integráciu technológie C-V2X nielen do bicyklov, ale aj do áut.
Tým pádom by sa v priebehu nasledujúcich mesiacov mohla bezpečnosť cyklistov radikálne zvýšiť. Samozrejme, ani táto technológia nie je všemocná, stále bude najdôležitejší ľudský faktor a dodržiavanie bezpečnosti na cestách.