Operačný systém Wear OS od Google, ktorý je určený pre smart hodinky, má našliapnuté na skutočné sľubnú budúcnosť. Technologický gigant má v pláne zaútočiť aj na predaje jednotky na trhu.
Je to zaujímavý obrat, pretože sa zdalo, že Wear OS padne do zabudnutia, až kým tento systém nenasadil Samsung do svojich smart hodiniek Galaxy Watch, ktorým nahradil vlastný operačný systém Tizen.
Vtedy nastala jeho renesancia a aj keď sa ho napríklad spoločnosť Fossil zriekla, naďalej ho okrem Samsungu používajú spoločnosti ako Xiaomi, OnePlus, OPPO alebo Mobvoi.
Podľa prieskumu má aktuálne Wear OS podiel na trhu na úrovni 21 %, pričom sa očakáva, že na konci roka by mohol mať podiel až 27 %.
Len pre zaujímavosť, Apple Watch majú podiel 53 %, ale očakáva sa pád na 49 %. Zvyšných 26 % tvorí kategória Ostatné, kde patria hodinky od Garminu, Amazfitu alebo Fitbitu.
Avšak toto sú globálne čísla. Ak by sme sa pozreli na čínsky trh, tak tam dominuje Huawei so svojim HarmonyOS a podielom až 61 %. Nasleduje Apple s 28 % a Wear OS je zaradený v kategórii Ostatné, ktorej patrí zvyšných 11 %.
Je to aj tým, že v Číne nefunguje Obchod Google Play, tým pádom sú smart hodinky s Wear OS menej príťažlivé. Napriek tomu tu figuruje napríklad OPPO so smart hodinkami s Wear OS aj keď ich na globálnom trhu nepredáva.