Reklama

Telekom vydal noviny, ktoré nechce nikto ani len čítať, nie to ešte kupovať!

Zdroj | Telekom
Zdroj | Telekom
Števo Porubský
Zdroj | Telekom
Zdroj | Telekom

Operátor Slovak Telekom dnes vydal špeciálne noviny, ktoré sú tak zlé, že ich nechce nikto ani len čítať, nie to si ich ešte aj kúpiť. Iba niekoľkostranové noviny sú unikátne v mnohých smeroch.

Nie sú tlačené na rotačke, nie sú na predaj, nemajú šéfredaktora ani redakciu. Písali ich ľudia. Bežní ľudia, ktorých možno stretáte aj vy. A to je práve ten problém. Veď si ich prečítajte!

Na stránkach týchto novín sa nenachádzajú rozhovory, komentáre či reportáže, ale skutočné správy zo súkromnej korešpondencie novinárov z rôznych slovenských médií. Čo však prekvapí a šokuje každého čitateľa, je úroveň ich agresivity a vulgárnosť. Sme vôbec ešte ľudia, keď sme schopní toto niekomu napísať?

Obsah pokračuje pod reklamou

Podľa výročnej správy platformy Bezpečná.žurnalistika.sk bolo v minulom roku evidovaných až 48 hlásení o útokoch na novinárov. Agresia voči nim nepoľavuje ani tento rok, práve naopak. Online hrozby, osobné útoky či dokonca vyhrážky smrťou sú každodennou realitou slovenských novinárov. Je ich pritom toľko, že by zaplnili celé noviny.

“Správy ako “Žiadam o popravu obesením pre novinára”, “Prajem vám, aby vám zomrela celá rodina”, “Prídem za vami a nájdem si vás”, sú len zlomok toho, čo si novinári denne nachádzajú vo svojich schránkach,” hovorí o kampani kreatívny riaditeľ MUW Saatchi & Saatchi Jaroslav Vígh a dodáva: “Pochopili sme, že ak chceme aspoň trochu potlačiť nenávisť voči žurnalistom, musíme tieto hejty aj fyzicky vytlačiť, a tým na ne bežných čitateľov upozorniť.

Správy, ktoré novinárom niektorí čitatelia adresujú, sa skutočne nečítajú ľahko. Dôkazom sú autentické reakcie ľudí, ktorým sme dali tieto noviny prečítať:

„Od vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej sa o útokoch na novinárov hovorí často. Všetci vieme, čomu na Slovensku čelia, a to nielen od anonymných ľudí na internete. Čo si však možno ľudia nevedia predstaviť je konkrétny obsah správ, ktoré denne dostávajú. Preto sme im ich dali prečítať. Hoci som tie texty videl už pred natáčaním, počuť ich nahlas, ako sa ozývajú miestnosťou, ma zasiahlo dvojnásobne. Ľudia by to mali počuť,” hovorí Ondro Mikuš, senior špecialista online marketingu Slovak Telekom.

Každý text v špeciálnom denníku je skutočnou správou adresovanou konkrétnemu novinárovi či celej redakcií. “Aj preto by som sa chcel špeciálne poďakovať všetkým zapojeným médiám, ktoré nám týmto netradičným spôsobom dovolili na chvíľu nazrieť do ich mailových schránok a inboxov. Bez ich veľkej podpory a spolupráce by odkaz tejto kampane nikdy nebol taký silný,” uzatvára Jaroslav Vígh.

Okrem printu a spolupráce s influencermi je súčasťou kampane aj web respektnovinarom.sk, kde môžu ľudia zanechať novinárom povzbudivé správy, ktoré si budú chcieť prečítať. Pre istotu sú správy kontrolované, aby sa podobní ľudia píšuci správy vyššie nemohli vyvŕšiť na novinároch aj na ďalšom mieste.

Správy, ktoré nikto nechce čítať vznikli vďaka Slovak Telekom a reklamnej agentúre MUW Saatchi & Saatchi, ktorí sa rozhodli poukázať na problém nenávisti voči novinárom.

Za MUW Saatchi & Saatchi: Creative Director: Jaroslav Vígh, Associate Creative Director: Adam Baška, Copywriter: Zuzana Martiniaková, Sabina Lukáčová, Art Director: Eduard Drexler, Tomáš Bánik, Unit Director: Tatiana Hrutková, Account Manager: Zuzana Havranová, Stratég: Lenka Dzurendová, Kamil Charvát, Interná videoprodukcia: Lukáš Krist, Martin Palkovič, Martin Hluchý a Programátor: Pavol Eichler

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.